بررسی جامعه شناختی انسان های نئاندرال

تیمی از پژوهشگران انجمن ملی علم و پژوهش در اسپانیا Spain's National Council for Scientific Research در حال انجام یک پروژه  پژوهشی به منظور کسب اطلاعات بیشتری در مورد انسان های نئاندرتال هستند . این پژوهشگران در بررسی های خود دریافتند که نئاندرتال ها در جامعه خود ، سیستم  تقسیم وظایف و مشاغل ایجاد کرده و  این تقسیم وظیفه بیشتر بر مبنای جنسیت افراد اعمال می شد . بر اساس اطلاعات فوق که از بررسی و پژوهش در سه سایت و محوطه باستانی محل زندگی نئاندرتال ها در اسپانیا ، فرانسه و بلژیک به دست آمد ، مشخص شد که نئاندرتال ها برای انجام کارهای روزانه خود  تقسیم بندی دقیق داشته اند .

نتایج این گزارش ها روز چهارشنبه در مرکز اصلی انجمن ملی علم و پژوهش در شهر مادرید  اسپانیا CSIC ارائه شد .

انسان های نئاندرتال گونه ای از انسان ها بودند که در بخش های وسیعی از اروپا ، خاور میانه و آسیا زندگی می کردند . قدیمی ترین نشانه های به دست امده از این انسان ها در اروپا کشف شده و به 350 هزار سال پیش تعلق دارد . نئاندرتال ها همزمان با ظهور انسان های مدرن امروزی یا هومو ساپینس ها و مهاجرت ان ها از آفریقا به خاور میانه و آسیا ، در حدود 50 هزار سال پیش در آسیا منقرض شده و این نژاد انسانی  در اروپا نیز حداکثر تا 24 هزار سال پیش مشاهده شده اند . اگرچه انسان های مدرن و نئاندرتال ها برای هزاران سال با یکدیگر جنگیدند ولی در برخی موارد ، آمیزش هائی نیز در بین آن ها مشاهده می شود که این موضوع سبب باقی ماندن ژن های انسان نئاندرتال در انسان امروزی شده است . نئاندرتال ها برای هزاران سال توانسته بودند در برابر شرایط نامساعد جوی و یخبندان ها مقاومت کنند ولی سرانجام این انسان های باستانی برای همیشه از صفحه روزگار محو شدند . نئاندرتال ها از پوشاک استفاده کرده ، اتش را کشف کرده بودند و دارای هنر نقاشی و رنگ آمیزی بودند .

در پایان باید خاطر نشان کرد که  نتایج این تحقیقات در آخرین شماره مجله علمی تکامل انسان Journal of Human Evolution به چاپ رسیده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا