اخطار کاسپرسکی در مورد ظهور تهدیدات جهانی هکرها

ایجن کاسپرسکی Eugene Kaspersky متخصص امنیت شبکه و بنیانگذار شرکت تولید کننده انتی ویروس و ارائه دهنده خدمات امنیت شبکه و سیستم که دفتر مرکزی آن در روسیه قرار دارد روز گذشته اعلام کرد : متاسفانه پیش بینی های ما در مورد ظهور نسل جدید هکر ها و به خطر افتادن امنیت کاربران اینترنت در سراسر دنیا به حقیقت پیوست .

گفتنی است پیش از این ، وی نسبت به ظهور تهدیدات جهانی هکر ها و موضوعی که از آن با عنوان تروریسم اینترنتی یاد می شود ، اخطار داده بود . وی از سرشناس ترین چهره های امنیت شبکه و سیستم در سطح دنیا است و در حال حاضر میلیون ها کاربر از آنتی ویروس و سایر محصولات امنیتی این شرکت در سراسر جهان استفاده می کنند .

گفتنی است روز گذشته اخباری مبنی بر سرقت میلیون ها فایل اطلاعاتی بسیار مهم از سازمان ها و اشخاص مهم در سراسر دنیا از سوی گروهی از هکرها که خود را سربازان سایبری عرب Arab cyber mercenaries می نامند ، منتشر شده بود  این اطلاعات شامل اسناد و مدارک محرمانه و ارزشمندی در حوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی و آموزشی است .

از سوی دیگر طی هفته گذشته هکر ها در یکی از بی سابقه ترین فعالیت های مجرمانه در حوزه علوم سایبری ، با استفاده از یک تکنیک بسیار پیشرفته هک کردن و از کار انداختن سیستم های امنیتی ، موفق شدند در حدود یک میلیارد دلار از حساب های مختلف بانکی در یک صد بانک مختلف سرقت کنند .

این موضوع از سوی اتحادیه اروپا و پلیس بین الملل در حال پیگیری است و مقامات مسئول ، در این راه از کارشناسان و متخصصان امنیت شبکه شرکت مشهور کاسپرسکی  Kaspersky ، در خواست یاری کرده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا