سمپوزیوم آنالیز داده هوشمند برگزار شد

این سمپوزیوم در سال 1995 با تمرکز بر مشکلات موجود در تجزیه و تحلیل داده‌ها بصورت هوشمند آغاز بکار کرد و درحال حاضر یکی از معتبرترین نشست‌های بین‌المللی برای بررسی روش‌های آنالیز و مدلسازی داده‌ها محسوب می‌شود.

تونی ویل از دانشگاه دوبلین (ایرلند)، نیک هرد از کالج سلطنتی لندن (انگلیس)، پاسکال فان هنتنریک از موسسه ICT (استرالیا)، سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. اساتید و پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، آلمان، اسپانیا، انگلیس، اسلونی، اسلواکی، بلژیک، برزیل، هلند، پرتغال، سوئد، فرانسه، فنلاند، کانادا، اعضای کمیته علمی- فنی سمپوزیوم IDA2015 را تشکیل می‌دادند.

این سمپوزیوم در سه بخش: ارائه مقاله و پوستر (عمومی)، ارائه پوستر و فیلم ویدئویی (ویژه دانشجویان دکتری) برگزار گردید؛ در بخش عمومی 12 مقاله و 17 پوستر و در بخش ویژه دانشجویان دکتری 12 پوستر و فیلم ارائه شدند.

دکتر محمد نوذری زرمهری دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و از محققان موسسه INESC پرتغال (به همراه کارلوس سوارز) با ارائه مقاله ذیل در این سمپوزیوم حضور داشت:

Using Metalearning for Prediction of Taxi Trip Duration Using Different Granularity Levels

جوایز چهاردهمین سمپوزیوم بین‌المللی آنالیز داده هوشمند در دو بخش اهدا شدند:

جایزه Frontier Prize :

لئونور بسرا بوناچ، هندریک بلوکل، ماریا گالوان، فرانسوا ژاکونت برای ارائه مقاله:

A first-order-logic based model for grounded language learning

جایزه Video Prize :

هادی بنایی (دانش‌آموخته دانشگاه‌های تهران و صنعتی امیرکبیر و دانشجوی دکتری دانشگاه اوربرو سوئد) و امی لطفی (دانشگاه اوربرو سوئد) برای تهیه ویدئو:

From Numeric Time Series Data to Linguistic Description of Patterns: Data-driven Modelling and Representation of Physiological Sensor Data

 

  • خلاصه سخنرانی نیک هرد:

حملات سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای دولت و صنعت بسیار رایج هستند و هیچ سیستمی از قابلیت نفوذناپذیری در برابر این حملات برخوردار نیست. آنچه باید مدنظر قرار داد، کاهش تأثیرات حملات سایبری در زمان وقوع است که در درجه نخست، تشخیص سریع این حملات اهمیت دارند.

هکرها و مجرمان فضای سایبری به گونه‌ای عمل می‌کنند که امکان تشخیص بموقع حضور و حمله آنها به سیستم‌های رایانه‌ای دشوار می‌شود. با این حال، برخی رفتارهای غیرمعمول در داده‌های ترافیک شبکه پنهان هستند. با مدلسازی آماری می‌توان تصویری از رفتار  طبیعی در سیستم تهیه کرد و از آن برای شناسایی سریع رفتارهای غیرمعمول در زمان حملات سایبری استفاده کرد.

  • خلاصه سخنرانی پاسکال فان هنتنریک:

برای نخستین‌بار در تاریخ بشریت، در حال جمع‌آوری مجموعه دادهها در مقیاس و دقت بی‌سابقه‌ای درخصوص زیرساخت‌های فیزیکی، پدیده‌های طبیعی، فرآیندهای ساخت بشر و رفتار انسان هستیم. این تحولات، در کنار پیشرفت در محاسبات، یادگیری ماشین و تحقیقات عملیاتی، فرصت‌های بی‌نظیری برای بهینه‌سازی سیستم‌های جهانی در اختیار ما قرار می‌دهند.

در این نشست قصد داریم برخی مطالعات موردی انجام شده در حوزه مدیریت بحران، سیستم‌های انرژی، محاسبات با کارآیی بالا و بهینه‌سازی بازار که فرصت‌ها و چالش‌های مرتبط با آنها را نشان می‌دهند، مورد بررسی قرار دهیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا