اجرای گسترده طرح شهرهای هوشمند

هشت شرکت اسپانیایی با همکاری یکدیگر و با معرفی طرح شهرهای هوشمند، به ارائه نوآوری های تکنولوژیک خود می پردازند . در واقع طرح شهرهای هوشمند یک چالش فرهنگی و فنی برای کشور پرو محسوب می شود  که توسط انجمن شرکت های فن آوری اسپانیایی، در لیما سازمان دهی شده و از سوی آژانس اسپانیایی صادرات و سرمایه گذاری ICEX مورد پشتیبانی قرار می گیرد .

توسعه این شهرهای هوشمند نشان دهنده یک تغییر پاردایم است که می تواند اشتغال را در کشوری مانند پرو افزایش دهد.

لازم به ذکر است که این پروژه توسط نمایندگان شرکت های اسپانیایی GVAM ، Ilunion ، Magic Box ، Rooter ، Satec ، Seres ، TICsmart و Vocalia Technologies ارائه شده است . گفتنی است  مقامات شهرهای لیما (Lima) ، سان ایسیدرو (San Isidro) ، مقامات منطقه ای Tacna ، استانی در مرز با شیلی و دیگر نهادهای عمومی پرو در این برنامه شرکت داشتند .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، کارشناسان و برنامه ریزان پروژه فوق ، در ماه مارس گذشته (سال جاری میلادی) برابر با اسفند ماه سال 1393 طرح شهرهوشمند را به واسطه وزارت صنعت، انرژی و گردشگری معرفی کرده است . خوان ستا (Juan Gascon) از Ametic در رابطه با توسعه این شهر می گوید: « توسعه این شهرهای هوشمند نشان دهنده یک تغییر پاردایم است که می تواند اشتغال را در کشوری مانند پرو افزایش دهد. »

خوان ستا در ادامه توضیحاتش در رابطه با ارائه این شهرهای هوشمند در کشور پرو اظهار داشت : « این کشور واقعا قابل توجه است تا ما بتوانیم تجربه مدل اسپانیایی شهرهای هوشمند را که در سال های اخیر توسعه پیدا کرده ، به اشتراک بگذاریم. تحرک ، آلودگی ، بهره وری انرژی ، گردشگری و کشاورزی از جمله نگرانی های عمده میان دولت های محلی پرو در رابطه با توسعه مفهوم شهرهای هوشمند است.»

با راه اندازی و پایان این پروژه ، شهروندان شهرهای هوشمند می توانند  سیستم هایی مانند صدور صورت حساب الکترونیکی ، دستیاران مجازی با تشخیص صدا و توسعه پروژه های گنجایش اجتماعی را در پرو راه اندازی کند .

لوئیس مارتی (Luis Marti) اتشه تجارت و اقتصادی (trade and economic attache) سفارت اسپانیا در لیما در طول جلسه افتتاحیه این انجمن که با پشتیبانی آژانس اسپانیایی صادرات و سرمایه گذاری ICEX برپا شده ، در رابطه با اجرای طرح شهرهای هوشمند در پرو می گوید: « پرو برای اجرای این طرح دست به دست شرکت های اسپانیایی که در بسیاری از موارد از پیشگامان نوآوری جهان هستند، خواهد داد . »

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا