محتوای دیجیتالی درحوزه خدمات عمومی مخابراتی تولید می شود

 خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: پیاده سازی خدمات پایه مخابراتی، پستی و دولت الکترونیکی با دو رویکرد ارتباطی و محتوایی در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله برنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان یک سازمان توسعه ای محسوب می شود.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به تفاهم نامه میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش، تولید محتوا و عرضه آن در روستاها یکی از برنامه های اصلی طرح خدمات عمومی اجباری ارتباطی (USO) است.

سلجوقی با اشاره به تعهدات قانونی پیاده سازی خدمات عمومی اجباری (USO) تصریح کرد: قانونگذار در ماده های ۵۲ و ۵۷ قانون برنامه چهارم توسعه و همچنین ماده های ۴۶ و ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت را ملزم کرده است تا در جهت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، راهبری، نظارت و هماهنگی بین دستگاههای اجرائی، ارتقاء سطح درآمد و كیفیت زندگی روستائیان و كشاورزان و كاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی، عشایری و جامعه شهری، از اقدام های مقتضی در این حوزه حمایت کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر و با توجه به قانون، بودجه اجرای خدمات عمومی اجباری (USO) در حوزه ارتباطات از محل بخشی از درآمدهای اپراتورهای دارای مجوز و همچنین تامین بودجه یارانه ای از سوی دولت صورت می گیرد که در وزارت ارتباطات برای این منظور، دستورالعمل اجرایی خدمات عمومی اجباری در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است.

به گزارش مهر، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران یا اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در آذرماه سال ۹۲ مبنی بر توسعه ای بودن این سازمان گفت: سازمان توسعه ای می تواند با مشارکت بخش خصوصی کشور، اقدام به پیاده سازی برنامه های موجود در این حوزه کند و بر اساس همین ابلاغیه، امکان حضور بخش خصوصی در مناطق کمتر توسعه یافته فراهم شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا