پرداخت سالانه 20 میلیارد دلار به طرح های انرژی پاک

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، قرار است این مبلغ از محل منابع عمومی و خصوصی کشورها، تامین و پرداخت آن از سال 2020 میلادی آغاز شود.بر اساس این تصمیم که دست کم 19 دولت و افراد خصوصی مانند بیل گیتس و مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس بوک در آن دخیل هستند، از سال 2020 سالانه بیش از 20 میلیارد دلار (13 میلیارد یورو) از منابع عمومی و خصوصی به توسعه طرح های انرژی پاک و کم هزینه اختصاص خواهد یافت.

انتظار می رود که بیل گیتس بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه خود را برای این منظور هزینه کند؛ این در حالی است که دولت هایی از جمله آمریکا، چین، عربستان سعودی، هند، برزیل و انگلیس وعده داده اند که بودجه های خود در زمینه فناوری های کم کربن را در بیش از پنج سال آینده دو برابر خواهند کرد.
بر این اساس انتظار می رود که آمریکا بودجه خود در زمینه انرژی پاک را افزایش دهد و به 10 میلیارد دلار در سال برساند.
همچنین تعدادی از کشورهای اروپایی که با بانک جهانی همکاری می کنند، از اختصاص مبلغی بالغ بر 500 میلیون دلار خبر داده اند که به منظور کمک به کشورهای در حال توسعه برای کاهش انتشار گاز کربن درنظرگرفته شده است.
این در حالی است که آلمان، نروژ، سوئد و سوییس نیز از طرحی به منظور ارایه تسهیلات برای کاهش انتشار گاز کربن حمایت می کنند.
در این طرح، کاهش انتشار کربن در حوزه هایی مانند انرژی های تجدیدپذیر، حمل و نقل، بهره وری انرژی، مدیریت مواد زائد جامد و شهرهای کم کربن مطرح و برای این کاهش بودجه هایی درنظرگرفته می شود.
بیست و یکمین کنفرانس سازمان ملل در زمینه تغییرات آب و هوایی امروز دوشنبه نهم آذرماه مصادف با 30 نوامبر در پاریس پایتخت فرانسه آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری این کنفرانس توافق با یک رویکرد جدید جهانی در مورد تغییرات شرایط آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به منظور پیشگیری از افزایش دمای هوا در اثر فعالیت های انسانی عنوان شده است.
این نشست که به COP21 معروف است، میزبان مذاکره کننده هایی از 195 کشور جهان است که برای نهایی کردن یک پیمان جدید در طول دو هفته آینده تلاش می کنند.
سران 147 کشور جهان هر کدام به مدت سه دقیقه در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا