رایزنی تشکل های زیست محیطی ایران برای همگامی با دیگر کشورها دراجلاس پاریس

برگزاری COP 21 در پاریس یکی از رویدادهای مهم محیط زیستی در سالجاری است که سران حدود 150 کشور به مدت 11روز ( 9 تا 20 آذر) دور هم جمع می شوند تا در مورد راهکارهای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و جلوگیری از گرم شدن زمین تصمیم گیری کنند.
بر این اساس سازمان های مردمی سراسر دنیا نیز بیکار نمانده و در آستانه برگزاری نشست تغییرات آب و هوایی پاریس اقدام به راهپیمایی محیط زیستی کرده اند و از سران حاضر در این نشست خواستار اتخاذ بهترین تصمیم ها در این زمینه شده اند.
اکنون این راهپیمایی در سراسر دنیا به تدریج در حال شکل گیری است و تاکنون دست کم 20 هزار نفر در سیدنی استرالیا، به همین منظور راهپیمایی کرده اند.
در پاریس نیز به دنبال حملات اخیر، فعالان در نظر دارند که یک زنجیره انسانی تشکیل دهند؛ این زنجیره انسانی با شرکت بیش از سه هزار نفر و به طول سه کیلومتر خواهد داد.همچنین برپایی راهپیمایی هایی در شهرهایی از جمله برلین، لندن، سائو پائولو و نیویورک برنامه ریزی شده است.
گروهی از این فعالان نیز روز جمعه در مانیل، پایتخت فیلیپین راهپیمایی کردند. همچنین در هلند نیز عده ای در پاسخ به فراخوان یک سازمان غیردولتی با شعار ' دنیایی تمیز و درست' از شهر ' اوترخت' به راه افتاده اند تا خود را به پاریس برسانند. 
در ایران نیز اجرای این راهپیمایی در حال شکل گیری است که محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به  ایرنا گفت: شورای هماهنگی شبکه های سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در حال رایزنی و برنامه ریزی برای برگزاری این راهپیمایی در سراسر کشور همگام با دیگر کشورها در آستانه نشست پاریس است.
وی افزود: شورای هماهنگی شبکه های سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در حال مطالعه بر روی محتوای مطالبات و شعارهای روز راهپیمایی و هماهنگ کردن استان ها و شهرها برای حضور همزمان در آن است.به گزارش ایرنا، درویش اظهار کرد: حداقل تا 24 ساعت آینده این تصمیم ها نهایی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا