ساخت نخستین نمایشگاه مجازی خودرو در جهان

شرکت بزرگ مایکروسافت  و کمپانی خودرو سازی ولوو به تازگی طی همکاری های انجام گرفته نمایشگاه های این شرکت خودرو سازی را به هدست های هولو لنز مجهز کرده اند. به این ترتیب کمپانی ولوو در اوایل سال میلادی آینده با کمک هولولنز های یاد شده می تواند ویژگی هایی از خودروهای خود که در نمایش های فیزیکی قابل نمایش نیستند را به نمایش بگذارد.

بازدید کنندگان می توانستند مطابق با سلیقه خود رنگ و سپر اتومبیل سدان یاد شده را تغییر دهند. به علاوه با قدم زدن در اطراف هولوگرام تمامی زوایای این خودرو را مشاهده کنند

برای مثال ویژگی های امنیتی خودرو ها و یا تنظیمات قابل شخصی سازی توسط کاربر را می توان با استفاده از هولوگرام ها مشاهده کرد. این دو شرکت به تازگی در یکی از نمایشگاه های خود نسخه اولیه از این سیستم را که برای خودروی لوکس سدان  S90 (متعلق به شرکت ولوو) به نمایش در آورده اند. به علاوه آنها با استفاده از این فناوری توانستند جزئیات و اجزا خودروهای جدید و منتشر نشده ولوو را نیز به نمایش بگذارند.

هم چنین بازدید کنندگان می توانستند مطابق با سلیقه خود رنگ و سپر اتومبیل سدان یاد شده را تغییر دهند. به علاوه با قدم زدن در اطراف هولوگرام تمامی زوایای این خودرو را مشاهده کنند. بر اساس گزارش ها، این دو کمپانی در برنامه های آینده خود قابلیت نشستن در داخل اتومبیل واقعی و رانندگی با استفاده از عینک واقعیت مجازی را نیز به فناوری یاد شده اضافه خواهند کرد. این پروژه در حقیقت یکی از پروژه هایی است که مایکروسافت  از آن برای ترویج و ترفیع هولولنز های خود استفاده خواهد کرد.

در هر حال انتظار می رود که این همکاری با مایکروسافت  برای کمپانی خودروسازی ولوو نیز بسیار موثر بوده و به احتمال زیاد در آینده شاهد تکنولوژی ها و همکاری های بیشتری از این دو شرکت خواهیم بود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا