تبادل اطلاعات علمی ، زمینه ساز توسعه تحقیق و پژوهش در علوم پزشکی

به گزارش ایرنا ، دکتر فرهاد هنجنی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنگره علمی نشریات پزشکی کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هر چه این تبادلات علمی بیشتر و روان تر و بهتر انجام شود می توان امید داشت که چالش های حوزه علوم پزشکی نیز کمتر شود و زمینه سازی برای رشد علمی بین کشورها به وجود آید.

وی ادامه داد : انجمن سردبیران نشریات پزشکی در سال 2003 شکل گرفت و مسوولیت این انجمن اکنون به ما واگذار شده و ما تلاش می کنیم تا راه را برای استفاده بهتر و عادلانه از علم و پژوهشهای پزشکی فراهم کنیم .

وی با اشاره به اینکه این همایش برای دومین بار است که به میزبانی شیراز برگزار می شود ، اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از 20 نشریه علمی منتشر می کند که در بانک های اطلاعاتی معتبر نمایه شده اند و این مساله نشان دهنده توانمندی های این دانشگاه در این عرصه است .

هنجنی بیان کرد: حدود 150 نفر از سردبیران نشریات علوم پزشکی ایران و کشورهای منطقه مدیترانه شرقی و حتی خارج از منطقه در این همایش حضور دارند تا با بررسی روش های مختلف روز ، چگونگی ارتقای انتشار مقالات در نشریات را مورد تبادل نظر قرار دهند.

وی که ریاست ششمین همایش نشریات علوم پزشکی در منطقه مدیترانه شرقی را نیز بر عهده دارد ، گفت : بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد حدود 25 مقاله در قالب سخنرانی ارایه می گردد، در طول این همایش دو پانل در موضوع های همکاری با سایر انجمن ها ، ژورنال های جدید و چگونگی تشخیص مجلات معتبر از نامعتبر ، نیز برگزار می شود .

دکتر هنجنی برگزاری کارگاه آموزشی در منطقه مدیترانه شرقی و ایجاد ارتباط بیشتر با سایر انجمن های منطقه را از برنامه های خود طی دو سال مسوولیت به عنوان رییس انجمن سردبیران نشریات علوم پزشکی منطقه ذکر کرد.

وی همچنین گفت : ایران در بین کشورها یمنطقه خاورمیانه جایگاه ممتازی در نشریات پزشکی و تولید علم دارد و امید داریم که هر روز بر گستره تولید علم در کشورمان افزوده شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا