ایران در تولید علم، سهم 1.56 درصدی را به خود اختصاص داده است

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تصریح کرد: برنامه ریزی ها براین اساس است که تلاش شود تا در افق 1404ایران،رتبه اول علم و فناوری منطقه را ازآن خود کند که با تلاش هایی که در وزارت علوم انجام شده است، امیدواریم به این مهم دست یابیم.

این عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی افزود: مهمترین کارهایی که وزارت علوم در طول حدودا یک سال گذشته انجام داده ،بحث ارتقای کیفیت و اعتبار سنجی به مدارک دانشگاهی است.در طول چند سال گذشته موضوع افزایش بی رویه کمی دانشگاه ها به وجود آمد و اینگونه دانشگاه هایی در هرنقطه سردرآوردند که باعث شدن سطح علمی کشور پایین بیاید.

دکتر بروجردی علوی تاکید کرد: امروز دیگر وزارت علوم به هر دانشگاهی اجازه تاسیس رشته های جدید را نمی دهد و متناسب با منطقه و جایگاهی که قرار دارد مجوز تاسیس رشته ها صادر می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با سخت گیری هایی که در مجوز های دانشگاهی و دیگر برنامه‌ها در وزارت علوم انجام میشود تصمیم داریم اعتبار مدارج علمی را برگردانیم.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: با تصویب طرح آمایش آموزش عالی این طرح برای ساماندهی آموزش عالی و کیفی سازی آن بسیار مهم است.دراین صورت ساماندهی موسسات آموزش عالی به ویژه موسسات آموزش عالی غیردولتی در کشور و ایجاد رشته ها و مراکز آموزش عالی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی انجام می شود و هرگونه تاسیس، ادغام تجمیع و انحلال موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی صورت می گیرد.

دکتر بروجردی همچنین تصریح کرد:  واگذاری برخی اختیارات ازجمله اختیارات آموزشی به دانشگاه‌ها، توجه به موضوع فناوری درساختار و مدیریت های کلان این وزارتخانه و حرکت به سمت نوآوری، فناوری و ورود به عرصه تکنولوژی و تولید ثروت ازعلم از دیگر برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی در پایان افزود: خوشبختانه در حال حاضر ایران دارای 13دانشگاه برتر است و قرار گرفتن 8 دانشگاه ایران در جمع دانشگاههای تاثیرگذار دنیا در رده بندی اخیر تامسون رویترز نشان می دهد که پیشرفت های خوبی داشته ایم.گفتنی است این دانشگاه‌ها از لحاظ ارتباط با صنعت امتیازات بسیار بالایی در این رتبه بندی کسب کردند .

بروجردی همچنین تاکید کرد:‌ امروزه ایران در تولید علم سهم 1.56 درصدی را به خود اختصاص داده است، بنابراین می توان گفت سهم ایران در تولید علم جهانی روبه افزایش است.

وی همچنین در پایان گفت: قرار گرفتن دانشگاههای ایران در سطح بین المللی ، کار آفرین شدن دانشگاهها و رشد فناوری و تاسیس شرکت های دانش بنیان از اولویت های وزارت علوم در برنامه ششم  توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا