برگزاری کنفرانس آب و هوایی در پاریس 'بهترین پاسخ' به تروریست هاست

 اولاند دیروز سه شنبه در دیدار از واشنگتن؛ کنفرانس آب و هوایی را به عنوان «مهم ترین رویداد سالهای اخیر» ستود و گفت: تصمیم برگزاری نشست آب و هوایی که 30 نوامبر تا 11 دسامبر (9 تا 20 آذر) در پاریس برگزار می شود، بهترین پاسخ ما به حملات تروریستی است که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

وی در سخنرانی 20 دقیقه ای خود در جمع صدها نفر از اتباع فرانسوی در واشنگتن گفت:«هیچ کس از ما نخواسته این همایش را تعلیق کنیم یا به تاخیر بیندازیم زیرا در حقیقت، این همایش زیباترین نمادی است که می توان پس از تراژدی پاریس و سن دونی (یکی از محله های شمال پاریس) تصور کرد.
رئیس جمهوری فرانسه، حملات تروریستی اخیر را حمله به شیوه زندگی در فرانسه خواند و آن را محکوم کرد و از مهاجران خواست «به زندگی در این کشور ادامه دهند.»
دیدار سران آمریکا و فرانسه، کمتر از دو هفته پس ازحمله های تروریستی داعش به هفت منطقه از پاریس انجام شد. در حمله های 22 آبان، دست کم 130 تن کشته و 350 تن زخمی شدند.
منابع نزدیک به ریاست کنفرانس آب و هوایی پاریس با اعلام این که سران 147 کشور جهان در این همایش آب و هوایی پاریس شرکت خواهند کرد، حضور این تعداد از سران کشورها در پاریس را بی سابقه خوانده اند.
 به گزارش ایرنابه نقل از واشنگتن،این کنفرانس به منظور دستیابی به توافقی جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که منجر به آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین می شود و با هدف اصلی محدود کردن افزایش دمای جهانی به 2 درجه، برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا