بالاترین میزان فروش آنلاین متعلق به چه کشوری است؟

برای سال‌های متمادی روز Cyber Monday (یک عنوان تجاری برای دوشنبه بعد از جشن شکرگزاری در امریکا) بالاترین میزان خرید آنلاین روز در سال را در اختیار داشت اما در سال 2012 جای خود را به "روز مجردها" در چین داد.

شرکت عظیم تجارت الکترونیکی و ارائه‌دهنده محصولات چینی به نام Alibaba که در سال 2009 شروع به بازاریابی برای روز مجردها (11 نوامبر) کرد، اعلام کرد میزانی که این شرکت در روز مجردهای امسال فروش داشت، از میزان 9.3 میلیارد دلار سال گذشته نیز فراتر رفت.

سرویس اطلاع رسانی Reuters Graphics متعلق به شرکت تامسون رویترز، در نموداری نشان می‌دهد چگونه خرید آنلاین در چین از رقیب خود در امریکا پیشی گرفته است.

قبلا دانیل ژانگ، مدیرعامل شرکت Alibaba ، در بیانیه‌ای اعلام داشته بود که تمامی دنیا شاهد قدرت مصرف در چین خواهند بود.

سال گذشته مصرف‌کنندگان چینی حدود 150 میلیون دلار را ظرف سه دقیقه در روز مجردها خرج کردند و سال جاری نیز آن‌ها ظرف پنج دقیقه و 45 ثانیه، پنج برابر این رقم را خرج کردند.

در واقع خریداران ظرف هشت دقیقه یک میلیارد دلار را به صورت آنلاین خرج کردند و ظرف 90 دقیقه بیش از پنج میلیارد دلار را خرج کردند.

زمانی که روز مجردها در سال 2009 بنیان نهاده شد، شرکت Alibaba کالاهایی را از فقط 27 برند پیشنهاد می‌داد در حالی که سال جاری میلادی بیش از شش میلیون کالا از 40 هزار فروشنده برای فروش آنلاین در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفتند.

چین امیدوار است خرده‌فروشان خارجی بیشتری را به سمت این کشور جذب کند و به طور مثال، شرکت Alibaba  به دنبال بازکردن سومین دفتر خود در نیویورک است و دفاتر دیگر آن در واشنگتن و سان‌فرانسیسکو هستند.

شرکت Alibaba به دنبال جذب بازیگران بین‌المللی ببیشتری در زمینه فروش کالاها به چین و همچنین جذب بازیگران داخلی و معرفی آن‌ها به بازارهای خارجی است.

با وجود داشتن 390 میلیون فروشنده آنلاین در چین در مقایسه با 198 میلیون در ایالات متحده، یک بازار تجارت الکترونیکی با ارزش یک تریلیون دلار در سال 2017 در حال راه اندازی است.

در این میان، تعداد طبقه متوسط چین ظرف یک دهه گذشته  از 157 میلیون نفر به بیش از 520 میلیون نفر رسیده و در نتیجه روزی مانند روز مجردها در تقویم این کشور به زودی به یک پدیده جهانی تبدیل خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا