تنها هفته ای یک بار موبایلتان را شارژ کنید!

دکتر پیمان حسینی محقق ایرانی دانشگاه آکسفورد که هم اکنون به عنوان پایه گذار شرکت Bodle Technologies فعالیت دارد، ماده هوشمند جدیدی ساخته که با استفاده از آن عملا نیاز زیادی به انرژی الکتریکی یا همان فرآیند شارژ کردن برای راه اندازی تلفن همراه هوشمند نخواهد بود.

درحالی که هنوز ساعاتی از انتشار این خبر می گذرد، برخی رسانه ها از جمله «تلگراف» نوشتند که «این نوآوری انقلابی در دنیای فناوری های همراه محسوب می شود و می تواند بازار این دسته از تجهیزات از جمله تلفنهای همراه را حسابی تکان دهد». تلگراف در این خصوص ادامه داد: علت هم کاملا روشن است زیرا بیش از ۹۰ درصد ذخیره باتری در سیستمهای همراه صرف راه ندازی و عملکرد نمایشگر آن می شود.

دکتر حسینی برای تحقق این ایده و عملیاتی ساختن آن همکاری نزدیکی با دانشگاه آکسفورد داشته و در این راستا بودجه مالی قابل توجهی نیز از صندوق بنیاد علوم آکسفورد موسوم به OSI دریافت کرده است. این صندوق به عنوان بازوی سرمایه گذاری مربوط به حوزه نوآوری های دانشگاه محسوب می شود و بودجه ۳۲۰ میلیون پوندی خود را در اختیار طرحهای مشابه دکتر حسینی قرار می دهد.

شرکتی که حسینی آن را هدایت می کند هم اکنون در حال گفتگو با بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی جهان است که وی بنا به دلایل قانونی نمی تواند نامی از آنها به زبان بیاورد.

این فناوری جدید بر مبنای همان فناوری است که هم اکنون در ساخت لوح فشرده DVD با قابلیت درج چند باره اطلاعات بر روی آنها به کار گرفته می شود. بر این اساس از پالسهای الکتریکی برای خلق نمایشگرهای پیشرفته واضح استفاده می شود که نیازی به جریان الکتریسیته نداشته و جالب اینکه حتی در زیر نور خورشید نیز به راحتی قابل رؤیت هستند.

این محقق ایرانی می گوید: ما می توانیم بازار کاملا جدیدی را ایجاد کنیم. برای استفاده از سیستمهای همراه نظیر تلفن همراه هوشمند یا ساعت هوشمند چاره ای ندارید جز اینکه آنها را در شب هنگام یا زمانهایی که نیاز کمتری به آنها دارید شارژ کنید اما با استفاده از فناوری جدیدی که ما ارایه کرده ایم شاید نیاز باشد که تنها یک بار در هفته آنها را شارژ کنید.

به گزارش مهر، از این فناوری جدید حتی می توان در تولید پنجره های هوشمند نیز استفاده کرد، بازار پرسودی که تا سال ۲۰۱۷ ارزشی بالغ بر دو میلیارد دلار خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا