طرح لباس سایبرگ دانش آموز گناوه ای رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیر دبیرستان نمونه دولتی شهدای فتح المبین گناوه دراین آیین گفت: عمده دانش آموزان این آموزشگاه نخبه و از استعداد و خلاقیت های شگرفی برخوردارند که مخترع طرح لباس سایبرگ یکی از آنان است. 

«حمید شکیبی نسب » افزود: طرح این دانش آموز به تایید دانشگاه پیام نور گناوه رسیده و به موسسه تحقیقاتی پروفسور دکتر حسابی در تهران ارایه شده است.

وی گفت: موسسه دکتر حسابی که پذیرش و حمایت از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی نخبگان کشور را عهده دار است با این دانش آموز تماس گرفته و از وی خواسته تا شنبه آینده برای دفاع از طرح خود به تهران عزیمت کند.

شکیبی نسب بیان کرد: این دانش آموز دارای استعداد خارق العاده ای است که به چهار زبان مکزیکی، ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی تسلط کامل داشته و هم اکنون رییس انجمن نجوم شهرستان گناوه است.

این دانش آموز مخترع گفت: سایبرگ به شخصی اطلاق می شود که دارای لباس ضد حریق، آب، برق و تشعشات گاما است تا بتواند در برابر آنها مقاومت و محافظت کند.

«محمد رضا بیانی» با بیان اینکه بدن انسان درمقابل تشعشات گاما و هسته ای واکنش نشان داده و دچار بیماری سرطان و درنهایت مرگ می شود، گفت: هدفم از ساختن این لباس به منظور مقاوم سازی و محافظت انسانها در برابر تشعشات هسته ای است تا کسانی که در معرض آن قرار می گیرند، جان خودرا ازدست ندهند.

وی افزود: این لباس که در نیروگاه ها و مکان هایی که از مواد هسته ای استفاده می کنند بکار گرفته می شود دارای کاربرد ضد برق، ضد گلوله، ضد تشعشعات گاما، ضد حریق و ضربه است.

وی گفت: لباس سایبرگ شامل پیراهن، شلوار، سپر، کلاه و دستکش و چکمه است.

این دانش آموز ادامه داد: مواد تشکیل دهنده لباس از پارچه های نانو، فیبر کربنات، هسته های سربی، پشم، کائوچو و سیم های ابررسانه ها است.

بیانی ادامه داد: باتوجه به اینکه ساخت این لباس هزینه زیادی دارد و ازسویی خانواده ای کم در آمد هستیم، با هزینه شخصی قادر به انجام آن نشدم.

وی اضافه کرد: انجام و رونمایی این طرح به تنهایی امکان پذیر نبود که جا دارد از یاری و مشارکت همه جانبه ناصر عباسی به عنوان یکی از بهترین دبیر فیزیک و مشاور و مدیر و دیگر کارکنان این آموزشگاه بجد قدردانی می شود.

این دانش آموز مخترع گفت: به دلیل تسلطی که در چهار زبان خارجی دارم شرکت توتال فرانسه در تماسی از من خواست که برای مترجمی به آن کشور سفر کنم اما به دلیل سن کم نتوانستم ازاین موقعیت استفاده کنم.

بیانی افزود: علاوه براین طرح، طرح های دیگری نیز دارم که درحال بررسی و مطالعه روی آنها هستم.

وی خاطرنشان کرد: در سن چهارسالگی فلج شدم اما با دعا و نیایش و پناه بردن به امام رضا (ع) سلامتی خود را در کلاس دوم ابتدایی باز یافتم.

مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: کشورمان از پیشینه و تمدن بزرگ و موفقیت های بزرگی در زمینه علم ودانش بویژه علوم جدید نانو برخوردار است که در انقلاب شکوهمند اسلامی شتاب بیشتری به خود گرفته و به اختراعات شگرفی نایل شده ایم.

«اسکندر احمدی» افزود: یکی از شاخصه های مهم توسعه کشورها نیروی انسانی هستند که آموزش وپرورش در این امر نقش برجسته و بارزی دارد.

وی از دانش آموزان این شهرستان که آینده سازان ممکلت هستند خواست با اعتماد به نفس همچون دانش آموز مخترع طرح سایبرگ طرح های خوبی که به کشور کمک کند، ارایه دهند.

در این آیین مدیر آموزش وپرورش گناوه بپاس تلاش این دانش آموز جوایزی به او اهدا کرد.

بیش از 15 هزار دانش آموز در شهرستان 90 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر به تحصیل مشغولند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا