کارگاه تخصصی 'نانوسنسور و نانوبیوسنسور، اصول و کاربردها' برگزار شد

به گزارش ایرنا از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در این کارگاه تخصصی که با همکاری کارگروه آموزش کمیته فناوری نانو وزارتخانه جهاد کشاورزی و این پژوهشکده با حضور حدود 35 نفر از کارشناسان حوزه های مختلف برگزار شد.

روش های فیزیکی و شیمیایی برای سنتز و عامل دار کردن مواد نانو ساختار در حسگرهای شیمیایی، بیوسنسورها و سنسورهای شیمیایی مبتنی بر نانوذرات فلزی، کوانتومداتهای نیمه هادی در بیوسنسورها و سنسورهای شیمیایی و کاربردنانوبیوسنسورها در کشاورزی در این کارگاه تخصصی ارائه شده است. 

روش های مختلف سنتز نانو ساختارهای مورد استفاده در نانوسنسورها، مکانیسم های متفاوت سیگنال دهی، بیورسپتورها، کاربرد در تشخیص بیماریها، تشخیص سموم و تشخیص سرطان از جمله سرفصل های ارایه شده در این کارگاه تخصصی می باشد.

وضعیت فناوری نانوسنسور و نانوبیوسنسور از حیث معیارهای انتشارات علمی، فناوری (پتنت) و بازار بین المللی و ملی، ملاحظات پژوهش و تحقیق در حوزه نانوسنسورها در کشاورزی و برخی ملاحظات ایمنی در کاربرد این فناوری در کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر سرفصل هایی بودند که توسط مدرسان کارگاه ارائه شدند. 

دکتر داودی مجری تخصصی 'نانوسنسور و نانوبیوسنسور، اصول و کاربردها ' اظهار امیدواری کرد که با برگزاری مستمر این دوره ها به صورت هدفمند، بتوان از فناوری نانوسنسورها در حوزه غذا و کشاورزی بهره برداری کرد.

کارگروه آموزش کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی در راستای برنامه ملی و آموزشی خود، دوره هایی تخصصی و نیمه تخصصی برای سال آینده نیز پیش بینی کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا