طب سوزنی را باور کنید تا بهتر جواب بگیرید!

نتایج این تحقیق که در The Journal of Clinical Pain به چاپ رسیده است، حاکی از آن است که بیمارانی که نسبت به درمان توسط طب سوزنی دید مثبتی داشته باشند، کمر دردهای کمتری در حین درمان خواهند داشت. تحلیل ها نشان می دهد که فاکتورهای روانی به شدت با دردهای کمر و مشکلات مربوط به آن در ارتباط هستند. به همین دلیل است که بیمارانی که به نتایج طب سوزنی امیدی ندارند، معمولا نتیجه خوبی از آن نمی گیرند.

طب سوزنی، که امروزه به عنوان یک درمان جانبی استفاده می شود، برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات و بیماری ها به کار برده می شود. سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را برای درمان 28 مشکل کارآمد و مفید دانسته است که برخی از این مشکلات شامل افسردگی، سردرد، سکته، کمر درد و رینیت آلرژیک  هستند.

شواهد همچنین حاکی از این است که طب سوزنی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها، علائم آنها و شرایط خاص فیزیکی تاثیر مثبت داشته باشد.با این وجود سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

مطالعات پیش از این نیز نشان داده بود که فاکتورهایی به غیر از محل ورود سوزن ها در پوست، می تواند در تاثیرگذاری طب سوزنی دخیل باشد. این فاکتورها شامل باور بیمار در درمان و همینطور رابطه بیمار با فردی که طب سوزنی را انجام می دهد، معرفی شده بود.

اما مطالعه اخیر، با پرسش نامه هایی که در حین دریافت طب سوزنی توسط بیماران پاسخ داده می شد و تحلیل داده های حاصل، به این نتیجه رسید که فاکتورهای روانی در دو سوم تاثیر درمان نقش دارد. این یافته ها به این معناست که در صورتی که به درمان توسط طب سوزنی اعتقاد داشته باشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا