تلاش ناسا جهت اعزام فضانورد به ایستگاه بین المللی فضائی

سازمان فضائی ناسا در تلاش است تا با بهره گیری از تجارب و امکانات کمپانی خصوصی اسپیس ایکس SpaceX ، نخستین فضاپیمای دارای سرنشین خود را تا سال 2017 میلادی به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام کند . گفتنی است در حال حاضر ایالات متحده امریکا فاقد این تکنولوژی بوده و تمامی ماموریت های اعزام فضانورد به ایستگاه بین المللی فضائی ، از طریق روسیه و پایگاه فضائی بایکونور انجام می شود .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه ، فضاپیمای دراگون Dragon spacecraft که توسط شرکت اسپیس ایکس طراحی و ساخته شده است ، قادر به حمل هفت سرنشین و محموله ترابری ویژه ای است که در سال 2017 به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل خواهد شد .

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه ، فضاپیمای دراگون Dragon spacecraft که توسط شرکت اسپیس ایکس طراحی و ساخته شده است ، قادر به حمل هفت سرنشین و محموله ترابری ویژه ای است که به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل خواهد شد . برنامه ریزی مشترک سازمان فضائی ناسا و این شرکت به گونه ای است که قرار شده است فضاپیمای فوق الذکر پس از اعزام در سال 2017 به ایستگاه بین المللی فضائی و انتقال سرنشینان جدید این ایستگاه ، به مدت هفت ماه در این محل باقی مانده و سپس به زمین باز گردد .

سازمان فضائی ناسا National Aeronautics and Space Administration (NASA) در سال های گذشته تلاش های متعددی جهت دستیابی به فناوری اعزام فضاپیمای سرنشین دار به ایستگاه بین المللی فضائی انجام داده و بر اساس گمانه زنی های انجام شده ، احتمالا این هدف بزرگ ناسا با بهره گیری از راکت های فالکون 9 یا Falcon 9 ، کپسول فضائی دراگون و سکوهای پرتاب مرکز فضائی کیپ کارناوال در فلوریدا به نتیجه خواهد رسید .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا