راهکارهای خانگی برای کاهش وزن

سینا پرس : انجمن پزشکی هند (Indian Medical Association) برخی از راهکارهای ساده اما مهم را برای مبارزه با چاقی ارائه داده است . این انجمن به خانواده ها پیشنهاد می کند تا به جای استفاده از آسانسور برای رفتن از طبقه اول تا همکف و یا بالعکس ، از پله ها استفاده کنند . در خانه به جای تلفن ثابت ، تلفن همراه را به کار ببرند تا بتواند هنگام صحبت کردن قدم بزنند و دیگر اینکه همیشه کنترل تلویزیون را از دسترس خود خارج کرده تا به بهانه عوض کردن کانال ، کمی فعالیت داشته باشند . یکی دیگر از راهکارهای ساده اما موثر این انجمن ، پارک کردن اتومبیل دور از مقصد اصلی است که از این طریق  با کمی پیاده روی در مسیر رفت و برگشت می توان به جلوگیری از ابتلای به چاقی کمک کرد .

انجمن پزشکی هند (IMA) در بیانیه ای اعلام کرد که مرگ های ناشی از فعالیت های کم بدنی در مقایسه با مرگ های ناشی از چاقی از نظر آماری بیشتر هستند . A. Marthanda Pillai  دبیر انجمن پزشکی هند (IMA) در این رابطه می گوید : عدم فعالیت  در داشتن شغل کم تحرک و همچنین نداشتن فعالیت بدنی به عنوان تفریح و سرگرمی تعریف می شود که نتیجه آن  به ابتلای چاقی یا اضافه وزن منتهی می شود .

توصیه انجمن پزشکی هند (IMA) به مردم این است که فقط بیست دقیقه ورزش یا پیاده روی در روز می تواند به سلامت و تندرستی آنها کمک کند و در جلوگیری از ابتلای چاقی و یا اضافه وزن موثر باشد .

قابل ذکر است که در یکی از مطالعات اخیری که توسط پژوهشگران امریکایی انجام شده و در مجله Clinical Nutrition به صورت آنلاین منتشر شده  ، آمده است که مقدار کمی فعالیت بدنی در هر روز برای افرادی که نوع زندگیشان خالی از فعالت بدنی است ، می تواند فواید قابل توجهی بر سلامتی جسمانی آنها داشته باشد .

کارشناسان معتقد هستند که فعالیت بدنی همچون پیاده روی ، دوچرخه سواری و ….  به مدت  بیست دقیقه  می تواند اثری شگرف بر سلامت روحی و جسمی فرد داشته باشد . لازم به ذکر است که فواید فعالیت های بدنی و ورزش ثابت شده هستند و به آسانی می توان اثر آنها را بر سلامت جسمانی مشاهده کرد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا