آماده باش فوری ناسا به بوئینگ و اسپیس ایکس

 ناسا از شرکت اسپیس ایکس خواسته که ضمن حفظ قابلیتهایش در زمینه ارسال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی، خود را برای اعزام فضانوردان به مدار زمین نیز آماده کند. بر این اساس از اواخر سال ۲۰۱۷ اعزام فضانورد توسط راکتهای این شرکت یا شریک دیگر ناسا در این برنامه یعنی بوئینگ به ایستگاه فضایی بین المللی آغاز می شود.

پیشتر شرکت بوئینگ که همواره در تلاش برای جلب نظر ناسا در اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی بوده نیز چنین آماده باشی را دریافت کرده بود. بدین ترتیب ناسا رسما از دو شرکت ایپیس ایکس و بوئینگ خواسته که خود را برای پرتابهای سرنشین دار در سال ۲۰۱۷ آماده کنند.

کتی لادرز از مدیران ارشد ناسا اعلام کرد: حقیقتا برای ما هیجان انگیز است که می بینیم بوئینگ و اسپیس ایکس خود را برای اعزام فضانورد به مدار زمین آماده می کنند. این نکته برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است که حداقل دو شرکت با قابلیتهای چشمگیر در زمینه اعزام انسان به فضا داشته باشیم و تا زمانی که ایستگاه فضایی بین المللی به حیات خود ادامه می دهد از خاک آمریکا، فضانوردانی به سوی آن پرتاب کنیم.

اگرچه دو شرکت بوئینگ و اسپیس ایکس از مدتها پیش خود را آماده چنین آماده باشی کرده بودند اما هنوز معلوم نیست که کدام یک برای نخستین بار مأمور به اعزام انسان به ایستگاه فضایی بین المللی خواهند شد.

به گزارش مهر، با این حال یک نکته کاملا روشن است و آن اینکه سیستم های فضایی این دو شرکت تا پیش از سوار شدن فضانوردان بر آنها باید تأییدیه های سرسختانه ای را پشت سربگذارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا