تضمین سلامت قلب با مصرف ویتامین دی

مطالعات و بررسی های جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین دی با بیماری های انسداد شریان های قلب، حملات و سکته قلبی مرتبط است و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به جلوگیری از این  بیماری ها کمک کند .

اگر سطح ویتامین دی بیماران بالاتر از پانزده نانوگرم (میلیاردم گرم) در هر میلی لیتر باشد آن ها می توانند خود را از مشکلات و بیماری های قلبی محافظت کنند .

پژوهشگران موسسه مرکز پزشکی قلب اینترمانتین (Intermountain Medical Centre Heart Institute) در سالت لیک سیتی (Salt Lake City) واقع در ایالت یوتای (Utah) ایالات متحده امریکا اعلام کردند که اگر سطح ویتامین دی بیماران بالاتر از پانزده نانوگرم (میلیاردم گرم) در هر میلی لیتر باشد آن ها می توانند خود را از مشکلات و بیماری های قلبی محافظت کنند .

در همین رابطه برنت مولسته (Brent Muhleste) از محققان این تیم اعلام کرد ، برخی از پژوهشگران پیشنهاد کرده اند که هر سطحی از ویتامین دی بالاتر از سطح پانزده نانوگرم در هر میلی لیتر ، یک سطح امن محسوب می شود اما با توجه به مطالعات این مساله هنوز به طور قطع مشخص نشده است . حتی اگر هر سطحی بالاتر از سطح پانزده نانوگرم در هر میلی لیتر یک سطح امن باشد ، یک نفر از هر ده نفر هنوز دارای سطح ویتامین دی پایین است که در واقع این برابر با درصد زیادی از جمعیت به حساب می آید.  

لازم به توضیح است که بهترین راه برای تعیین سطح یکی از ویتامین های D گرفتن یک آزمایش خون است . علاوه بر آن ، ویتامین دی با دیگر عوامل سلامت ، با مقابله با سرطان ، ام اس ، آسم و دیابت نوع دو مرتبط است.

لازم به ذکر است که این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در جلسه علمی 2015 انجمن قلب امریکا (the 2015 American Heart Association Scientific Session) در اورلاندو (Orlando) واقع در فلوریدای ایالات متحده امریکا ارائه شده و در وب سایت این انجمن قابل دسترس است . جهت بررسی و مشاهده متن کامل این پژوهش در انجمن قلب  امریکا ؛ اینجا را  کلیک کنید . 

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا