گزارش تکمیلی از گنجینه بزرگ باستانی در چین

به گفته کارشناسان ، این مجموعه به عنوان بهترین نمونه از مقابر با شکوه پادشاهان کهن چین محسوب می شود که به طور سالم و دست نخورده باقی مانده است .

در این مقبره بیش از ده هزار شی باستانی  ساخته شده از فلزاتی همچون طلا و برنز از جمله ارابه های برنزی ، ظروف آشپزخانه و ظروف مخصوص نوشیدنی ها ، چراغ های باستانی و سکه کشف شده است که این اشیا در حال مرمت و آماده سازی جهت نمایش در موزه ها هستند .

این پژوهش ها که به مدت پنج سال به طول انجامید  در مقبره اصلی پادشاهی با نام  های هون هو Haihunhou که در تاریخ با نام مارکو های هون Marquis of Haihun نسز شناخته می شود ، انجام شده است  . بررسی های انجام شده توسط کارشناسان نشان می دهد که پیشینه این مقبره به دوران حکومت سلسله هن غربی Western Han Dynasty که در فاصله زمانی سال های 260 پیش از میلاد تا سال هشتم میلادی در بخش هایی از چین حکومت می کردند ، باز می گردد . مقبره مورد نظر در شهر نانچانگ Nanchang مرکز استان جیانگ ژی Jiangxi Province در شرق چین قرار دارد .

در این مقبره بیش از ده هزار شی باستانی  ساخته شده از فلزاتی همچون طلا و برنز از جمله ارابه های برنزی ، ظروف آشپزخانه و ظروف مخصوص نوشیدنی ها ، چراغ های باستانی و سکه کشف شده است که این اشیا در حال مرمت و آماده سازی جهت نمایش در موزه ها هستند . به گفته کارشناسان ، این مجموعه به عنوان بهترین نمونه از مقابر با شکوه پادشاهان کهن چین محسوب می شود که به طور سالم و دست نخورده باقی مانده است . سازه های معماری در این مقبره کاملا سالم باقی مانده و برخی از اشیا موجود در ان نیز پس از مطالعه ، مرمت و انجام عملیات حفاظتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است . جهت مشاهده گزارش تصویری از روند کاوش های این مقبره ، اینجا را کلیک کنید .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا