پایان موفقیت آمیز پروازهای آزمایشی مسافر آینده مریخ

دانشمندان ناسا عنوان «بال پرنده» را به این پهپاد داده اند که علت آن بیشتر به خاطر ساختار کشیده و پهن پیکر آن است. البته آنچه که توسط دانشمندان ناسا مورد آزمایش قرار گرفته مدل کوچکی از پهپادی است که در آینده به دانشمندان علوم فضایی در توسعه اکتشافات در مریخ کمک خواهد کرد.

فناوری جدید ناسا سومین نسل پهپاد آیرودینامکیی تحقیقاتی است که طی ماههای اخیر اصلاحات و به روزرسانی های زیادی در آن صورت گرفته است.فلسفه دانشمندان ناسا برای طراحی این سیستم پروازی بر این مبنا بوده که پهپادی طراحی کنند که قابلیت پرواز در اتسمفر رقیق مریخ را داشته و بتواند در سطح آن نیز فرود آید.

دانشمندانی که بر روی این پروژه کار کرده اند تغییراتی در ساختار آن نسبت به مدلهای قبلی ایجاد کرده اند که نتیجه آن مصرف سوخت کمتر است. اندازه گیری ها نشان می دهد این میزان حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است.

قرار است در فاز بعدی این پروژه سیستم جمع آوری داده هایی که توسط دانشمندان دانشگاه مینسوتا طراحی شده است بر روی این پهاد نصب شود و بار دیگر پروازهای آزمایشی آن از سر گرفته شود.

به گزارش مهر، پهنای بال این پهپاد ۷.۶ متر است که در مقایسه به نسخه های قبلی آن به دو برابر افزایش یافته است. در ساخت این مدل از فایبرگلس، فوم و فیبر کربنی استفاده شده است. گفته می شود ناسا در آینده پرتاب این پهپاد از روی هواپیما را مورد بررسی قرار خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا