رتبه بندی جدید تایمز در حوزه فنی ومهندسی در سال 2015 منتشر شد

به گزارش دفتر علم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ،کشور کانادا همچون سال گذشته  با 3 دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارد و در بین 10 دانشگاه برتر جهان نیز آمریکا با شش دانشگاه ، انگلیس با دو  دانشگاه و سوئیس با یک دانشگاه برترین کشور های حوزه فنی و مهندسی  جهان هستند.

رتبه بندی در بین دانشگاههای قاره اروپا نیز نشان می دهد  انگلستان با 9 دانشگاه ، آلمان هفت دانشگاه، هلند  و سوئد با سه دانشگاه، سوئیس و فرانسه هرکدام با 2 دانشگاه، ایتالیا ، بلژیک ، روسیه ،  اتریش و دانمارک هرکدام با یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند.

رتبه بندی دانشگاههای آسیا در حوزه فنی و مهندسی موسسه تایمز نشان می دهد در قاره آسیا استرالیا با هفت  دانشگاه، چین با شش دانشگاه ، ژاپن  و کره جنوبی با پنج دانشگاه هنگ کنگ و تایوان هر کدام با دو دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند. کشور هند نیز با یک دانشگاه که در رتبه 99 قرار دارد توانسته است در رتبه بندی جدید  تایمز نام خود را در بین صد دانشگاه برتر حوزه فنی و  مهندسی  جا دهد .

شرط ورود یک موسسه یا دانشگاه در این رتبه‌بندی آنست که تعداد انتشارات آن حداقل 200 مقاله به ازای هر سال در طول پنج سال مورد بررسی باشد. اما این تعداد برای رتبه‌بندی‌های موضوعی 100 و 50 به ترتیب برای حوزه‌های پرمقاله و کم‌مقاله مثل مثل فنی و مهندسی در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این برخی صلاح‌دیدهای تحریریه، نیز مد نظر قرار می‌گیرد. مثلا اینکه از موسسه مورد بررسی انتظار می‌رود حداقل 10 درصد کارکنانش در حوزه‌ مرتبط فعال باشند. رتبه بندی موضوعی تایمز در حوزه فنی و مهندسی و همچون دیگر حوزه ها شاخص‌هایی چون آموزش، تحقیقات، استنادات، چشم انداز  بین المللی و درآمد و صنعت  را مد نظر قرار داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا