یخچالی که از سرمای محیط انرژی می گیرد

حمیدرضا انگبینی مبدع "یخچال فریزر تبادل حرارتی" با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: یخچال فریزرهایی با قابلیت تبادل حرارتی با هدف کاهش مصرف انرژی ساخته شده است.

وی افزود: ایده طرح  یخچال فریزرهای تبادل حرارتی براین اساس است که در ایام سرد سال نیاز به صرف انرژی برای ایجاد برودت نیست، به این معنا که از سرمایی که از محیط می گیرد، برای خنک کردن مواد غذایی استفاده می کند.

انگبینی با بیان اینکه استفاده از سرمای بیرون برای تولید انرژی یخچال ها نیاز به پروسه ای دارد، اظهار داشت: این یخچال ها به تولید دمای ثابتی می پردازند و درزمانی که هوا گرم است، ذخیره سازی می کند تا در مواقع گرم از این انرژی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو یخچال تبادل حرارتی باعث می شود که از انرژی و سرمای بیرون از یخچال جهت ایجاد سرما در داخل یخچال استفاده شود.

انگبینی با اشاره به اینکه نمونه پایلوت یخچال فریزر حرارتی ساخته شده است، عنوان کرد: عمده کاربرد یخچال فریزر تبادل حرارتی در صنایع برودتی و سردخانه های بزرگ است ولی نمونه اولیه آن بر روی یخچال فریزرخانگی بوده است و این موضوع نشان می دهد که این سیستم می تواند بر روی یخچال های خانگی نیز نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: این یخچال ها در سخت ترین شرایط کار می کنند ولی راندمان اصلی آن روی سردخانه های بزرگ صنعتی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا