مطالعه استخوان های 320 هزار ساله ببر دندان خنجری

در پی انجام کاووش های باستان شناسی در منطقه معدن شونینگن Schöningen mine در کشور آلمان ، باستان شناسان موفق به کشف بقایای استخوان ران و  پنج دندان متعلق به ببرهای دندان خنجری یا saber toothed cats شدند . این جانور از گونه های منقرض شده گربه سانان محسوب شده و نکته جالب در این زمینه ، کشف بقایای هشت سرنیزه چوبی با نوک بسیار تیز در همان لایه است که در کنار آن بقایای یک اسب دیده می شود .

این ببر دندان خنجری به بازه زمانی 320 هزار تا 300 هزار سال پیش تعلق داشته و احتمالا انسان های آن روزگار ، از نیزه های خود برای دفاع در برابر این گربه سانان بزرگ ، چابک و خطرناک استفاده می کردند .

در همین زمینه یوردی سرانگلی Jordi Serangeli دیرینه شناس دانشگاه توبینگن University of Tübingen اعلام کرد : " من فکر می کنم که این ببر دندان خنجری به بازه زمانی 320 هزار تا 300 هزار سال پیش تعلق داشته و احتمالا انسان های آن روزگار ، از نیزه های خود برای دفاع در برابر این گربه سانان بزرگ ، چابک و خطرناک استفاده می کردند . در این سایت به خصوص ، ما شاهد شکار اسب توسط این انسان ها نیز هستیم . اگرچه اگر انسان ها قصد دور کردن این ببرها را از منطقه مجاور خود داشتند ، بهترین راه پرتاب قطعه سنگی به سمت سر وی بوده است . "

جان شی John Shea از دیگر پژوهشگران مشارکت کننده در این پروژه کاوش که از دانشگاه بروک Brook University در این عملیات حاضر شده است در باره بقایای کشف شده در این سایت اعلام کرد : " بقایای قطعات کشف شده در این محوطه و سایر نشانه های موجود بر روی استخوان این ببر دندان خنجری که یک ببر نر و بالغ محسوب می شده ، نشان می دهد که انسان های نخستین از آن برای ساخت ابزارهای مختلف به عنوان چکش استفاده می کرده و با کمک آن به سایر قطعات سنگی یا استخوانی ضربه می زدند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا