ضرورت توجه جدی به کاربرد پذیری سرویس ها در توسعه دولت الکترونیکی

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصراله جهانگرد در ششمین همایش کاربردپذیری که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار کرد: در ارائه خدمات الکترونیکی باید به چند فاکتور، مانند کمک به صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین کیفیت بالای خدمات و سهولت دسترسی کاربران توجه داشته باشیم.
جهانگرد با بیان این که باید خدمات الکترونیکی علاوه بر محیط رایانه در محیط تلفن همراه و تبلت نیز قرار گیرد گفت: از تمام بخش های فعال در عرصه فناوری اطلاعات می خواهیم ما را در توسعه دولت الکترونیکی یاری کنند تا با یک ساختار منسجم به اهدافمان در توسعه دولت الکترنیکی و ارایه خدمت رسانی بهتر به مردم برسیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته در یک دهه گذشته، هفتاد درصد از سفرهای درون شهری به منظور کسب اطلاعات بود که هر چند پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته و تاحدی این رقم کاهش یافته اما در این زمینه نیازمند کار بیشتری هستیم.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اهمیت معماری و طراحی سایت های داخلی گفت: در طراحی سایت ها باید به سهولت دسترسی توجه کنیم و برگزاری چنین همایش هایی می تواند راهکارهای موثر در این زمینه را معرفی کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا