همکاری ایران و سازمان کنفرانس توسعه و تجارت

بهزاد سلطانی در دیدار اعضای سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) با ارائه گزارشی از حمایت های دولت تدبیر و امید از شرکت های نوپای دانش بنیان گفت: از زمان تاسیس صندوق تاکنون تعداد ۵۸۵ شرکت با مبلغ ۲۴۵۰میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفته ­اند .

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم این مبلغ تا پایان امسال به ۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد، افزود: این مبلغ حمایتی به غیر از مبالغی است که صرف مشارکت و خرید دفاتر­ کاری و ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر می شود.

وی عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی از هر زمینه ای برای رشد و بالندگی اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر این شرکت ها در منطقه و جهان استقبال می کند و آشنایی اعضای سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل با صندوق که در راستای سیاست های بالا دستی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است می تواند موجب سرعت بخشیدن به این امر باشد .

در این دیدار «آنگل گنزالز سانز» نماینده سازمان انکتاد ضمن اظهار شگفتی از توانایی های شرکت های دانش بنیان ایرانی با تایید عملکرد تخصصی صندوق نواوری و شکوفایی، آن را نمونه ای موفق برای کشور های در حال توسعه عنوان کرد.

سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) از ارکان مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و در زمینه پایش وضعیت رشد کشورها در حوزه علم، فناوری، نوآوری و ارائه گزارش های دوره ای فعالیت می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا