گزارش ویدیویی از ساختار منحصر به فرد قطرات آب

یکی از حرکات سرگرم کننده برای تمامی سنین را می توان جهیدن بر روی سطوح فنری دانست، ولی پریدن روی این سطوح داری تاثیر خاصی بر روی بدن انسان است که بارها توسط دانشمندان مورد آزمایش قرار گرفته است. حال سوالی که دانشمندان مطرح کرده اند این است که فرایند مشابه برای آب به چه ترتیب خواهد بود؟

چگونه کشش سطحی آب مانع از فروپاشی قطرات می شود. برای این کار فردی بر روی یک سطح فنری شروع به جهش می کند و یک قطره آب نیز تحت تاثیر ضربه حرکات او قرار می گیرد

قطرات آب بسیار ریز هستند ولی این قطرات ریز نیز ساختار خود را به سختی از دست داده و به دشواری به اجزای کوچک تر تبدیل می شوند. دانشمندان برای بررسی این ساختار به صورت دقیق تر اقدام به برداشت یک سری فیلم از حرکات یک قطره آب در وضعیت پرتاب شدن به بالا و پایین کرده اند.

در این گزارش ویدیویی می توانید این فرایند را مشاهده کنید و ببینید که چگونه کشش سطحی آب مانع از فروپاشی قطرات می شود. برای این کار فردی بر روی یک سطح فنری شروع به جهش می کند و یک قطره آب نیز تحت تاثیر ضربه حرکات او قرار می گیرد. حرکات آب به واسطه این جهش ها نشان می دهد که این مایع چگونه می تواند امواج ساتع شده از ارتعاش را به صورت کامل انتقال داده و ساختار خود را از دست ندهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا