دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میان 36 دانشگاه کشور رتبه دوم را کسب کرد

 دکتر افشین رزقی معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه در این مورد گفت: نتایج رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص H-index همراه با سایر شاخص های استنادی استخراج شده از بانک اطلاعاتی SCOPUS (اکتبر سال 2015) توسط گروه علم سنجی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه دوم را از نظر H-index به خود اختصاص داده است. 
رزقی افزود: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میان 36 دانشگاه علوم پزشکی کشور حاضر در این پایگاه، با 71 h-index (پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران با شاخص 102=h) جایگاه دوم را کسب کرده است. 
وی ادامه داد: در این رتبه بندی شاخص های تعداد استناد به ازای هر مقاله (/ paper( Citation تعداد استنادات بدون درنظرگرفتن خود استنادی، شاخص h-index بدون خوداستنادی و نیز شاخص استناد به ازای هر مقاله محاسبه و قابل مشاهده است.
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 10 هزار و 245 مقاله و 59 هزار و 341 استناد در جایگاه دوم قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اطلاعات مورد استناد توسط گروه علم سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و استنادات علمی وزارت بهداشت، تهیه و استخراج می شود و هر 6 ماه یک بار این اطلاعات روزآمد و منتشر می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا