اینترنت، عامل اصلی عارضه بی خوابی در میان جوانان آمریکایی

به گزارش ایرنا , به موجب تحقیقاتی که ازسوی پژوهشگران مرکز بهداشت عمومی دانشگاه کلمبیا به عمل آمده شمار زیادی از نوجوانان آمریکایی به دلیل اشتغال مستمر به استفاده از اینترنت، تلفن های هوشمند وسایر وسائل الکترونیکی کمتر از 7 ساعت درروز فرصت خوابیدن پیدامی کنند.

به موجب همین تحقیقات نوجوانان متعلق به اقلیت های لاتینی تبار آمریکایی وسایر اقشار کم درآمد جامعه آمریکا بالاترین رقم مبتلایان به عارضه بی خوابی در این کشور را تشکیل می دهند.

به گفته دکتر کاترین کیز استاد پژوهش های مربوط به بیماری های همه گیر دانشگاه کلمبیا نوجوانان متعلق به خانواده هایی که در شرایط اقتصادی نامرفهی زندگی می کنند آگاهی کافی درمورد میزان خواب مورد نیاز در شبانه روز ندارند و به همین دلیل با استفاده بی رویه از وسائل الکترونیکی بخصوص درشب ها از عارضه کم خوابی و بی خوابی رنج می برند.

گزارش این پژوهشگران نشان می دهد که عارضه بی خوابی درمیان نوجوانان وکودکان حدود سنی 15 سال بیشتر از سایر گروه های سنی دیده می شود.

در این گزارش آمده است درحالی که در سال 1991 میلادی 72 درصد از جوانان و نوجوانان آمریکایی از 7 ساعت یا بیشتر خواب روزانه بهره می بردند این رقم در سال 2012 به 63 درصد کاهش یافته و همچنان روبه کاهش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا