چگونه از ستون فقرات خود مراقبت کنیم

دردها ستون فقرات و گردن به دلیل مهم بودن این بخش از بدن بسیار با اهمیت بوده و باید آن ها را جدی گرفت . پزشکان در این رابطه اعتقاد دارند اگر فردی در منطقه گردن و شانه های خود احساس گز گز کرده و در این منطقه از بدن خود با درد رو به رو است باید سریعا به پزشک مراجعه کند . در این میان باید در نظر داشت ، در صورتی که این درد به دلیل نوع نا درست نشستن و موقعیت بدن به مرور زمان ایجاد شده باشد ، نباید برای آن به دنبال یک راهکار درمانی سریع باشیم بلکه بهترین گزینه برای مبارزه و مداوای این نوع از دردها ، درمان های طولانی مدت است .

در مورد درد های ستون فقرات باید در نظر داشت که نوع قرار گرفتن بدن هر فرد تحت تاثیر عوامل مختلف فیزیکی از قبیل نحوه نشستن ، فعالیت های بدنی و ویژگی های نژادی بوده و همچنین عوامل فیزیولوژیکی از جمله استرس و اضطراب ، شرایط شغلی  و  احترام و ارزشی که افراد برای خود قائل هستند ، نیز در این موضوع تاثیر گذار است

در همین زمینه جاناتان فلین Jonathan Flynn متخصص فیزیوتراپی اعلام کرد : " در مورد این پدیده باید در نظر داشت که نوع قرار گرفتن بدن هر فرد تحت تاثیر عوامل مختلف فیزیکی از قبیل نحوه نشستن ، فعالیت های بدنی و ویژگی های نژادی بوده و همچنین عوامل فیزیولوژیکی از جمله استرس و اضطراب ، شرایط شغلی  و  احترام و ارزشی که افراد برای خود قائل هستند ، نیز در این موضوع تاثیر گذار است . "

این فیزیوتراپ که از پژوهشگران و اساتید دانشگاه هادرزفیلد University of Huddersfield  محسوب می شود در ادامه توضیحات خود افزود : " البته باید در نظر داشت عوامل روحی و  روانی نیز در بروز درد تاثیر گذار بوده و این موضوع نباید نادیده گرفته شود . "

وی در خاتمه خاطر نشان کرد که اتخاذ برنامه صحیح برای زندگی و انجام برخی تغییرات در عادات روزمره ما از جمله درست بلند کردن اشیا سنگین ، نشستن به صورت صحیح و داشتن ورزش و مدیریت اضطراب در کنار داشتن تعادل در کار و زندگی می تواند بهترین راه های اجتناب از مواجهه با دردهای ستون فقرات محسوب شود . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا