مراسم بزرگداشت هفته علم آغاز شد

 دکتر اکرم قدیمی، رییس انجمن ترویج علم ایران طی سخنانی در مراسم افتتاح هفته ترویج علم با بیان این که جهان امروز با پیچیدگی‌ها و چالش‌های زیادی روبرو است، افزود: برای مقابله با این چالش‌ها و پیچیدگی‌ها نیازمند شناخت و ارائه راهکارها و ابزارهای نوین هستیم.

وی گفت: چند دهه از تاسیس انجمن‌های علمی در کشور می‌گذرد و طی این مدت و به ویژه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سیاست‌ انجمن‌های علمی، ایجاد و حفظ اعتماد در بدنه سیاست‌گذاری کشور نسبت به توانمندی های جامعه علمی و معرفی توانمندی‌های آنها برای رسیدن به اهداف اساسنامه انجمن‌ها بوده است.

وی با تاکید بر این که در سالهای اخیر شاهد سیر صعودی تعداد انجمن‌های علمی هستیم، خاطرنشان کرد: این نهادها علی‌رغم تمام کاستی‌هایی که در مسیر فعالیت‌های آنها وجود داشته است، به عنوان معین دولت فعالیت کرده‌اند.

قدیمی ادامه داد: روز جهانی علم از سال 2000 از سوی سازمان علمی، فرهنگی و ترویجی یونسکو روز 10 نوامبر برابر 19 آبان ماه را روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرده‌اند.

رییس انجمن ترویج علم ایران با بیان این که حیطه ترویج علم افق‌هایی به گستردگی جامعه دارد، تصریح کرد: ترویج علم نیازمند همیاری و همکاری سازمان‌ها، نهادها و مردم است.

وی با اشاره به اقدامات کشور در زمینه ترویج علم اظهارداشت: از سوی انجمن ترویج علم ایران از سال 91 اقدام به برگزاری هفته ترویج علم شد و ما امسال چهارمین مراسم هفته ترویج علم را در کشور برگزار می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امسال اولین سالی است که روز 19 آبان در تقویم کشور به عنوان روز علم نامگذاری شده است.

قدیمی،هدف ترویج علم را کاهش جهل و نادانی، ایجاد صلح و افزایش دانایی میان اقشار مختلف دانست و ادامه داد: در هفته ترویج علم درصدد هستیم تا با برانگیختن حس کنجکاوی، جامعه را وا داریم تا درباره وضعیت خود و جامعه جهانی بیاندیشد.

رییس انجمن ترویج علم ایران ادامه داد: ما اذعان داریم که رسالت پیامبر تنها بر سنگ بنای علم بوده است و در این هفته نیز ما تلاش داریم تا مفهوم علم را ترویج کنیم.

قدیمی مبارزه با تاریکی، خرافه و جهل را از اهداف انجمن‌های علمی عنوان کرد و گفت: از طریق فعالیت‌های انجمن‌های علمی می‌توان به این اهداف دست یافت.

وی با بیان این که در بزرگداشت هفته ترویج علم امسال بیش از 20 انجمن علمی همکاری دارند ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های بیشتر در سالهای آتی انجمن‌های علمی بیشتری در این زمینه مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا،قدیمی از برپایی نمایشگاه هفته ترویج علم در برج میلاد با 250 غرفه خبر داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا