نخستین خبرگزاری علم و فناوری در ایران راه اندازی شد

به گزارش مهر، مراسم آغاز به کار رسمی خبرگزاری علم و فرهنگ " سینا " Science News Agency در جهاد دانشگاهی راه اندازی شد. این خبرگزاری از این پس به نشانی اینترنتی www.sinapress.ir در حوزه های علم و فناوری، علوم انسانی و هنر، پژوهش، مبانی علمی، چند رسانه ای و استاد برتر فعالیت می کند.

به اصل علم می پردازیم

ایمانی خوشخو – معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم آغاز به کار این خبرگزاری، گفت: رده اخبار علمی در میان خبرگزاریهای دنیا بسیار بالاست اما این جایگاه در کشور ما تنزل یافته است. خبرگزاری سینا، مهمترین خبرگزاری علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و موثرترین رسانه در این عرصه است.

وی تاکید کرد: در این خبرگزاری به هیچ عنوان وارد مسائل حاشیه ای نمی شویم و به اصل علم می پردازیم.

قدم در مسیر علمی می گذاریم

حمید رضا طیبی – رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم با بیان اینکه رسانه ها در فرهنگ سازی پرداختن به علوم و فناوری وظیفه دارند، اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه علمی و فناوری، یک رسانه تخصصی در حوزه کم بود و در خبرگزاری سینا افراد صاحب نام و متخصص در عرصه علمی فعالیت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی خبرگزاری سینا، قدم در مسیر علمی می گذاریم و از عالمان این حوزه تقدیر می کنیم.

ظرفیت دسترسی به اخبار ایجاد شد

به گزارش مهر، نصراله جهانگرد معاون وزارت ارتباطات که در این نشست حضور داشت با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نخستین نهاد دانش بنیان در کشور است، اضافه کرد: با توسعه ای که در حوزه ارتباطات و اطلاعات ایجاد شده همه مردم ظرفیت دسترسی به اخبار را پیدا کرده اند.

وی گفت: در شرایط کنونی، تاریخ همراه اتفاقش ثبت می شود و خبرنگاران در گستره شدن دامنه ارتباطات در همه اجزای کشور نقش موثری دارند.

توسعه علمی با رسانه های علمی

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه برگزاری مراسم آغاز به کار خبرگزاری سینا، گفت: در حوزه هایی که رسانه های بخش خصوصی می توانند وارد شوند نیازی نیست رسانه های دولتی هم حضور داشته باشند اما در بخشهای حاکمیتی و سایر حوزه ها که جذابیت دارد رسانه های دولتی و حاکمیتی می توانند به جای بخش خصوصی وارد عرصه شوند.

وی ادامه داد: علم قدرت بخش است و توسعه علمی ارکان و شاخصهای مشخص دارد. برخی بر این باور هستند مقالات ISI می توانند در رشد علمی به تنهای تاثیر گذارند باشند ولی این تفکر غلط است، از سوی دیگر باید توجه داشت که صرفاً شتاب رشد مقالات محقق شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، خاطرنشان کرد: روزنامه نگاران متخصصانی باشند که بتوانند علم را به زبان مردم فهم تبدیل کنند و خبرگزاری سینا این حرکت ارزشمند را آغاز کرده است.

انتظامی پیشنهاد کرد که خبرنگاران در حوزه های خود انجمن های انرژی، نفت، علمی و سایر انجمنها را برگزار کرده تا برای آنان دوره های آموزشی هم برگزار شود.

به گزارش مهر، مسئول راه اندازی این رسانه ویژه علم و فناوری دکتر علی متقیان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا