استفاده از پرینترهای سه بعدی در جواهر سازی

سینا پرس :  مرکز اصلی تولید و ارائه جواهرات در شهر پاریس محلی با نام  پلیس وندم (Place Vendôme) است که  شرکت های جواهر سازی بسیاری در آنجا طرح های خود را ارائه می دهند . در حال حاضر یکی از جواهر فروشان پاریسی دست به ابتکار جالبی در رابطه با این مساله زد است . این شرکت جواهر سازی ، سفارش های جواهرات خود را با کمک چاپگر سه بعدی ساخته و تحویل می دهد.

در همین رابطه گروهی از مشتریان از دفتر کار  Jaubalet بازدید کرده و در رابطه با این ایده جدید به گفتگو نشستند . در واقع در این طرح جواهر ساز با دریافت ایده خریدار و سپس با کمک چاپگرهای سه بعدی و قالبگیری حجمی ، دستور خریدار را عملی می کند .

Carine Pichon  یکی از این مشتریان در رابطه با خرید اینترنتی جواهرات و مشکلاتش توضیح می دهد که  من نمی توانم فقط با دیدن یک طرح از روی اینترنت ، چک خرید را امضا کنم . برای نمونه تطابق اندازه جنس مورد نظر با دست من یکی از مشکلات محسوب می شود . اگر من جنسی را بپسندم و اندازه دستم نبوده ، بزرگتر یا کوچک تر باشد ، مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت . در صورتی که من ترجیح می دهم محصول نهایی اندازه دستم باشد  و اگر محصول ارائه شده کاملا مطابق سلیقه ام نباشد اهمیت زیادی ندارد  . مهم این است که مشتریان اطمینان حاصل کنند که انتخاب درستی کرده اند .

شرکت جواهر سازی Jaubalet اعلام کرد که تا کنون یک چهارم مشتریان خود را از خارج از کشور ، به طور عمده از چین ، آسیای میانه ، روسیه و خاور  میانه داشته است . او معتقد است که محصولاتش را تا سقف پنجاه درصد از دیگر شرکت های جواهر سازی بزرگ که در بازار ارائه می دهند ، ارزان تر به فروش می رساند . به نظر می رسد این شرکت با طرح پرینتر های سه بعدی ، علاوه بر حفظ مشتریان خود ، باعث افزایش آنها نیز شده است .

پاتریک باروئل (Patrick Barruel) مدیر توسعه تجاری شرکت جواهر سازی Jaubalet در رابطه با ارائه طرح چاپگر سه بعدی چنین توضیح می دهد : برای اینکه خواسته مشتری برآورده شود و شکل و طرح سفارش مورد نظر ، مطابق دلخواه مشتری درآید ، یک نمونه از سفارش توسط فن آوری چاپگرهای سه بعدی ساخته می شود . پس از تایید نهایی ، جواهر اصلی از روی این مدل ساخته خواهد شد .

او در ادامه اعلام کرد که ما ویترین و جایگاهی برای نمایش اجناس خود نداریم و همه سفارش ها پس از دریافت ، ساخته شده و تحویل داده می شوند . ما همچنین انباری برای نگهداری اجناس خود نداشته و همین مسائل باعث می شود که هزینه خرید طرح ها و اجناس ما نسبت به دیگر شرکت های بزرگ جواهر سازی ارزان تر باشد در حالی که کیفیت اجناسی که در اختیار مشتریان قرار می دهیم بسیار بالا هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا