کنفرانس پزشکی تکاملی برای سلامت روان برگزار شد

این کنفرانس سالانه، با هدف بررسی آخرین پیشرفت‌ها در حوزه پزشکی تکاملی برای درمان مشکلات روانی، اوتیسم و سایر اختلالات مرتبط برگزار می‌شود.

در حال حاضر، رویکرد آزمون- خطا و آزمایش داروهای مختلف برای درمان اختلالات روانی، روش مورد قبولی محسوب نمی‌شود. مطالعات نشان می‌دهند، بسیاری از اختلالات مانند افسردگی، دوقطبی، اضطراب، وسواس و اوتیسم اغلب دارای ریشه‌های زیستی و تغذیه‌ای هستند که با ظهور علائم بیماری در ارتباط هستند. شناسایی دقیق این ریشه‌ها در بیماران، در نظر گرفتن ترکیبی از درمان تخصصی و تغذیه درمانی و حتی ترکیب با روش‌های سنتی، به بهبود سریعتر اختلالات روانی کمک می‌کنند.

کنفرانس IMMH2015 میزبان شمار زیادی از روانپزشکان، روانشناسان، متخصصان علوم اعصاب، متخصصان کایروپراکتیک، پرستاران مراکز روانپزشکی، متخصصان بخش سلامت روان و پزشکان متخصص تغذیه از سراسر جهان بود.

پزشکی تکاملی برای درمان اختلالات خلقی، بیماری لایم و عفونت‌های مرتبط، سموم پنهان و پیامدهای بهداشتی آنها، درمان اختلال کمبود توجه- بیش فعالی (ADHD) بدون دارو، نقش زیست لایه (بیوفیلم)، اندوتوکسین و عدم تعادل میکروبیوم در بروز اختلالات روانی، نقش اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد در سلامت مغز، مهمترین محورهای این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر جیمز گریبلات از دانشگاه تافتز، دکتر ویلیام شاوو از دانشگاه کارولینای جنوبی، دکتر لوئیس کدی از دانشگاه تگزاس، دکتر زیگفرید اوتمر از موسسه EEG، دکتر مری آن بلاک از مرکز علوم سلامت UNT، سخنرانان اصلی ششمین کنفرانس بین‌المللی پزشکی تکاملی برای سلامت روان بودند.

  • خلاصه سخنرانی دکتر ویلیام شاوو:

میکروارگانیسمها و تأثیرات آنها بر سلامت روان: تعداد بالای میکروارگانیسم‌ها در دستگاه گوارش در اغلب اختلالات عصبی و رفتاری از جمله افسردگی، وسواس، اسکیزوفرنی، اوتیسم و ADHD دیده می‌شود. گونه‌های خاصی از باکتری کاندیدا (Candida) و کلستریدیا (Clostridia) بسیار رایج هستند. باکتری استرپتوکوک نیز عامل مهمی در سندرم تورت، اختلالات تیک، OCD، اوتیسم محسوب می‌شود. قصد داریم درمان‌های دارویی و تغذیه‌ای را برای بهبود علائم این اختلالات مورد بررسی قرار دهیم.

  • خلاصه سخنرانی دکتر زیگفرید اوتمر:

نقش رو به رشد نوروفیدبک در پزشکی تکاملی: نوروفیدبک (بازخورد عصبی) یک درمان درحال ظهور محسوب می‌شود. نوروفیدبک نوعی بیوفیدبک است که از امواج الکتریکی مغزی بعنوان بازخورد برای رفع نابهنجاری‌های این امواج استفاده می‌کند.

نوروفیدبک می‌تواند در درمان مبتلایان با طیف اختلالات اوتیسم، ADD و بیش‌فعالی، اضطراب، افسردگی، آسیب‌های مغزی و بسیاری دیگر از اختلالات مغزی نقش موثری ایفا کند.  

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا