استفاده از روبات برای تحویل خریدهای خانه

در حالی که کمپانی هایی نظیر آمازون و گوگل برای تحویل کالا های خود در حال رقابت بر سر هواپیماهای بدون سرنشین هستند، دو تن از بنیان گذاران شرکت اسکایپ (که به خاطر نرم افزار مکالمه تصویری آنلاین خود مشهور است) در حال حاضر رویکرد متفاوتی را در این زمینه پیش گرفته اند.

وبات های بدون راننده این شرکت به نحوی طراحی شده اند که بتوانند با سرعت 4 مایل بر ساعت (برابر با 6 و نیم کیلومتر بر ساعت) در امتداد پیاده رو ها حرکت کرده و کالاهای مورد نظر خود را به مقصد برسانند

این دو بنیان گذار به تازگی شرکت جدیدی تحت عنوان تکنولوژی های کشتی فضایی (Starship Technologies) تاسیس کرده اند. روبات های بدون راننده این شرکت به نحوی طراحی شده اند که بتوانند با سرعت 4 مایل بر ساعت (برابر با 6 و نیم کیلومتر بر ساعت) در امتداد پیاده رو ها حرکت کرده و کالاهای مورد نظر خود را به مقصد برسانند.

هدف از طراحی این روبات ها حمل بسته های حاوی مواد غذایی و محصولات مورد نیاز برای مصارف خانگی است که وزن تقریبی در نظر گرفته شده برای آنها نزدیک به 10 کیلو گرم خواهد بود. این روبات ها به نحوی طراحی شده اند که بتوانند این میزان از محصولات را در ظرف 5 الی 30 دقیقه به مقصد برسانند.

گفته می شود که این روبات ها به میزان 99 درصد اتوماتیک هستند اما در صورت نیاز می توانند توسط انسان ها کنترل شوند. محصولات حمل شده نیز به نحو کاملا ایمنی در درون روبات قرار گرفته می شوند و تنها با استفاده از تلفن همراه گیرنده محصول می توان آنها را باز کرد. برای این روبات ها نرم افزاری خاص طراحی شده است که کاربران آنها می توانند با نصب این نرم افزار بر روی تلفن های همراه خود محموله های خود را پیگیری کنند.

سرعت کم و محدودیت زیاد این روبات ها باعث شده است که مراکز کنترل آنها در شهر ها زیاد باشند زیرا هر مرکز تنها می تواند تا چند مایل روبات را کنترل کند. اهتی هینلا از شرکت تکنولوژی های کشتی فضایی در این باره می گوید: «دیدگاه ما درباره ساخت این روبات ها به حداقل رساندن سه چیز است. این سه چیز عبارتند از هزینه، زمان انتظار و صدمات محیطی.» این روبات ها با نیروی برق کار می کنند پس نصبت به سایر وسایل نقلیه تحویل کالا با محیط زیست سازگارترند.

ایده اصلی تحویل این کالا ها به این گونه است که ابتدا مراکز تجاری کالاهای خود را به صورت عمده به مراکز کنترل این روبات ها می رسانند. سپس در آنجا روبات های یاد شده کالاهای مورد نظر افراد را در مقابل در منزل به گیرندگان تحویل می دهند. این روش تقریبا مشابه روشی است که آمازون برای تحویل محصولات خود استفاده می کند با این تفاوت که در این روش به جای انسان ها از روبات ها استفاده می شود.

هدف کمپانی یاد شده شرکت هایی هستند که می خواهند با کمپانی های بزرگی نظیر آمازون به رقابت بپردازند. با این وجود این احتمال نیز وجود دارد که کمپانی آمازون از این روبات ها و روش یاد شده برای تحویل محصولات خود استفاده کند. با این وجود شرکت سازنده این روبات ها با پرسش های زیادی مواجه شده است. این شرکت ادعا می کند که انرژی مصرفی این روبات ها از یک لامپ خانگی نیز کم تر است اما این گفته در واقع واحد اندازه گیری دقیقی نیست.

علاوه بر این هزینه استفاده از این روبات ها برای شرکت ها هنوز مشخص نشده است. از طرف دیگر دریافت مجوز برای حرکت این روبات ها در پیاده رو ها نیز بخش مهمی است که باید به آن توجه شود. با این وجود کمپانی استارشیپ بیان کرده است که می تواند در ماه های آینده به سوالات شرکت های متقاضی پاسخ دهد و با شرکت های زیادی آغاز به همکاری کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا