ساخت بزرگ ترین مزرعه بادی دریایی جهان

چند روز بعد از این که شرکت تولید کننده انرژی دانمارکی Dong برنامه های خود در زمینه ساخت بزرگ ترین مزرعه بادی دریایی را متوقف کرد خبر های جدیدی درباره اقدامات بریتانیا برای انرژی های جدید پذیر منتشر شد. دولت اسکاتلند به تازگی تایید کرده است که امتیاز ساخت مزرعه بادی شناور بریتانیا را به کمپانی اسکاندیناویایی تحت عنوان استات اویل نروژ سپرده است. طرح ابتدایی این مرزعه به این ترتیب است که پنج توربین 6 مگاواتی در اطراف توربین 7 مگاواتی اصلی نصب خواهند شد و به این ترتیب بزرگ ترین مرکز انرژی بادی جهان تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که محل نصب این توربین ها سواحل Peterhead است.

این توربین ها که تحت عنوان توربین های های ویند Hywind شهرت یافته اند، بر روی سیلندرهای استیلی که به کف دریا متصل شده اند قرار خواهند گرفت و به این ترتیب نصب آنها در آب های عمیق راحت تر خواهد بود

بر اساس گفته های مقامات رسمی این مرزعه در هر سال 135 گیگا وات ساعت انرژی تولید خواهد کرد که برای تولید برق 19 هزار و 900 خانه مسکونی کافی است. توربین های مرسوم بر روی بستر دریا ساخته می شود اما این توربین ها که تحت عنوان توربین های های ویند Hywind شهرت یافته اند، بر روی سیلندرهای استیلی که به کف دریا متصل شده اند قرار خواهند گرفت و به این ترتیب نصب آنها در آب های عمیق راحت تر خواهد بود. نروژ در سال 2009 میلادی میزبان اولین توربین های شناور تمام عیار در جهان بوده است.

با این وجود شرکت نروژی Statoil در حال حاضر قرار است تا حوزه فعالیت خود را تا اسکاتلند نیز پیش ببرد. شایان ذکر است که انتخاب توربین های شناور بسیار مقرون به صرفه است. دانشمندان بر این باورند که ظهور صنایع شناور هزینه تولید برق را به میزان 100 پوند (بیش از نیم میلیون تومان) در هر مگاوات کاهش می دهد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا