جشنواره علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات برگزار شد

این جشنواره علمی با حضور بیش از 10 هزار دانشجو و 1200 استاد دانشگاه، محقق و پژوهشگر از 55 کشور جهان برگزار شد. در طی یک هفته برگزاری این جشنواره، محققان برجسته‌ای از کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، تایلند، چین، قبرس، کانادا، مالزی، در حوزه‌های علم، فناوری، مهندسی، ریاضی، الکترونیک، رباتیک، چاپ سه‌بعدی، پهپادها، موشک و انرژی‌های جدید، به ایراد سخنرانی پرداختند.

جشنواره STEMfest2015 دربرگیرنده: چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انرژی پاک (ICCE2015)، سومین کنفرانس جهانی ایمنی در علم، صنعت و آموزش (WorldSafety2015)، دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و نوآوری در علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEMcon2015) بود.

کنفرانس انرژی پاک

چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انرژی پاک (ICCE2015) در قالب بخشی از برنامه جشنواره STEMfest2015 در تاریخ 27 سپتامبر تا 1 اکتبر برگزار شد.

این کنفرانس با محوریت انرژی‌های پاک، منابع و فناوری‌های نوین و در زیرشاخه‌های: انرژی هسته‌ای و فناوری‌های مرتبط، انرژی بادی، انرژی اقیانوس، انرژی زمین گرمایی، انرژی خورشیدی، سیستم‌های فتوولتائیک، سلول سوخت هیدروژنی، زیست توده، سوخت زیستی، سوخت‌های جایگزین، مدیریت زباله و بازیافت، فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر، انرژی پاک و کاهش گازهای گلخانه‌ای برگزار گردید.

بالغ بر 500 محقق و پژوهشگر از کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، انگلیس، ترکیه، چین، ژاپن، عربستان سعودی، غنا، کانادا، کره جنوبی، مالزی، نیجریه، هند در دو بخش مقاله و پوستر و 100 شرکت معتبر با معرفی جدیدترین فناوری‌ها و ابداعات، در کنفرانس و نمایشگاه ویژه انرژی پاک حضور پیدا کردند.

کنفرانس ایمنی در علم، صنعت و آموزش

سومین کنفرانس جهانی ایمنی در علم، صنعت و آموزش (WorldSafety2015) در تاریخ 30 سپتامبر تا 2 اکتبر برگزار شد.

یادگیری بصورت تصادفی: درس‌هایی از شکستن قوانین، موارد ایمنی در کلاس‌های علمی، قانع کردن معلمان، دانشجویان و اساتید برای رعایت نکات ایمنی، ایجاد برنامه‌های موثرتر برای حفظ ایمنی در آزمایشگاه‌ها، چهار محور اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

دکتر مارگارت آرمور از دانشگاه آلبرتا (کانادا)، دکتر پراپاپیت ترنای از مرکز ملی NEOLab (تایلند)، دکتر ساندارا وست مودی از دانشگاه ایالتی تگزاس، دکتر کریگ مرلیک از دانشگاه کالیفرنیا، دکتر جیمز کافمان از موسسه ایمنی آزمایشگاه‌ها (آمریکا)، سخنرانان اصلی کنفرانس WorldSafety2015 بودند.

در کنار برگزاری کنفرانس اصلی، دو کارگاه آموزشی ویژه با محوریت "ایمنی در آزمایشگاه" برگزار شدند.

کنفرانس آموزش و نوآوری در علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات

دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و نوآوری علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEMcon2015) در تاریخ 27 تا 29 سپتامبر برگزار گردید.

این کنفرانس با محوریت "مهارت‌آموزی نسل آینده" و در زیرشاخه‌های: بهبود برنامه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)، تربیت معلمان و ایجاد مدارس با تخصص ویژه در حوزه STEM، نیازمندی‌های آموزش STEM، فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه STEM، نوآوری‌ها در STEM، مراکز علمی و یادگیری غیررسمی، برگزار شد.

کنفرانس STEMcon2015 میزبان جمع زیادی از معلمان ابتدایی و متوسطه، معلمان ریاضی و علوم، اساتید و دانشجویان، محققان، پژوهشگران و سیاست‌گذاران آموزش و پرورش بود.

پروفسور تونی وگنر از دانشگاه هاروارد، دکتر جو شوارتز از دانشگاه مک‌گیل، دکتر لاورن بیرنی از دانشگاه پیس نیویورک، سخنرانان اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا