امنیت بیشتر خودروی بدون راننده در حضور کودکان

شرکت گوگل به عنوان یکی از پیشگامان در ساخت خودروی بدون راننده محسوب می شود ولی هنوز از نظر اطمینان عمومی نمی توان مقبولیت این دسته از خودروها را به اندازه ای دانست که بتوان از آن در خیابان های شهری استفاده کرد. به همین دلیل نیز این شرکت همواره در تلاش است تا در هر سمینار و رخداد مربوط به این خودرو به سراغ ارائه اطلاعات جدیدی در باره امنیت این وسیله نقلیه آینده محور ارائه کند.

حسگر ها و نرم افزار های بکار رفته شده در این خودرو ها می توانند به صورت کامل و بی نقص کودکان را از پدر و مادرانشان بازشناسی کنند

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که خودرو های بدون راننده این کمپانی به نحوی طراحی شده اند که در اطراف کودکان با احتیاط بیش تری عمل کنند. تیم تحقیقاتی مسئول بخش خودروهای بدون راننده این کمپانی در آزمایشی از پدران و مادران درخواست کرده است که با کودکان خود در اطراف اتوموبیل های پارک شده بدون راننده گوگل به بازی بپردازند. این آزمایش برای تعیین میزان حساسیت نرم افزار ها و حسگر های این اتوموبیل ها در برابر کودکان طراحی شده بود.

نتیجه انجام این آزمون حاکی از این بود که حسگر ها و نرم افزار های بکار رفته شده در این خودرو ها می توانند به صورت کامل و بی نقص کودکان را از پدر و مادرانشان بازشناسی کنند و به این ترتیب می توان از نظر امنیتی اطمینان حاصل کرد که این خودرو، کودکان را به علت اندازه کوچکشان ندیده نخواهد گرفت.

اتومبیل های بدون راننده شرکت گوگل هنوز برای ورود به جاده ها آماده نشده است و نیازمند به تمرین ها و آزمایش های بیش تری هستند. شایان ذکر است که در تحقیقات انجام شده معلوم شده است که ضعف این اتومبیل ها به خصوص زمانی مشخص می شود که در مقابل افراد دوچرخه سوار قرار می گیرند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا