طرح توسعه شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اجرا می‌شود

  سیناپرس: ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: طرح ساماندهی آزمایشگاه‌های همکار آزاد در قالب طرح توسعه شبکه آزمایشگاهی انجام می‌شود که مقدمات آن نیز فراهم شده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح قرار است با هدف گردآوری اطلاعات تمام امکانات دانشگاهی دانشگاه آزاد برای سال آینده عملیاتی شود.

واشقانی فراهانی اظهار داشت: از طریق این سامانه، اطلاعات تمام مراکز آزمایشگاهی در یک جا جمع شده و با این روش از خرید موازی در واحدهای دانشگاه آزاد و حتی دانشگاه‌های دیگر جلوگیری می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ادامه داد: پس از گردآوری اطلاعات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در یک سامانه، واحدهای مختلف این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر که به خدمات آزمایشگاهی نیاز داشته باشند می‌توانند از امکانات دانشگاه آزاد بهره‌مند شوند.

به گفته وی، این طرح برای دانشگاه آزاد درآمدزایی هم دارد و از طریق درآمدهای حاصل از آن می‌توانیم تجهیزات مدرن خریداری کنیم.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای حدود ۴ هزار آزمایشگاه و ۳ هزار کارگاه است، عنوان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاه آزاد از نظر کمیت و کیفیت متفاوت است و از این طریق واحدها می‌توانند از تجهیزات یکدیگر استفاده کنند.

وی گفت: پس از ایجاد این سامانه می‌توانیم به شبکه آزمایشگاهی علمی کشور(شاعا) نیز بپیوندیم که آئین‌نامه آن نیز آماده شده و انجام مذاکرات را به زودی آغاز می‌کنیم.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا