مطالعه استفاده از خودروهای بدون راننده در دبی

سینا پرس : اداره حمل و نقل و جاده های دبی در امارات متحده عربی به تازگی اعلام کرد ، مطالعات و پژوهش های جدید در رابطه با نحوه و چگونگی استفاده از خودروهای بدون راننده در این شهر آغاز شده است .

در همین ارتباط مطار الطایر مدیر عامل اداره حمل و نقل و جاده های دبی در یک بیانیه رسمی اعلام کرد : " پیشگام بودن در استفاده از تکنولوژی های روز دنیا یکی از سیاست های اصلی ما محسوب می شود . بر اساس تصمیم دولت امارات متحده عربی ، پیش نویسی تهیه شده است که بر اساس آن قرار است ما در سال 2015 در زمینه تکنولوژی در بین کشورهای خلیج فارس پیشرو و پیشگام باشیم . "   

مهمترین هدف استفاده از خودروهای بدون راننده در دبی ، نهادینه کردن این تکنولوژی در این شهر تا زمان پیش از شروع نمایشگاه جهانی خودرو World Expo در سال 2020 است که به میزبانی شهر دبی انجام خواهد شد . باید به این مساله اشاره کرد که برای نخستین بار است که یک کشور عرب و اسلامی به عنوان میزبان این نمایشگاه انتخاب شده است .

به گفته مطار الطایر ، اداره حمل و نقل و جاده های دبی تیمی از پژوهشگران را برای بررسی شرایط استفاده از خودرو های بدون راننده و خودکار در این شهر و و تهیه استراتژی راهبردی و نقشه جامعی جهت فراهم کردن شرایط حضور این تکنولوژی  و توسعه آن ، به خدمت گرفته است .

در همین راستا اداره حمل و نقل و جاده های دبی در نظر دارد نسبت به شناسائی استانداردها و مشخصات مورد نیاز برای استفاده از این وسائیل نقلیه اقدام کرده و زیر ساخت های لازم را جهت تامین امنیت و وضع قوانین جدید منطبق با این تکنولوژی فراهم کند .

شایان ذکر است که هیاتی به نمایندگی از مسئولان حمل و نقل شهری دبی جهت بازدید از نمونه های موفق استفاده از این تکنولوژی در برخی از شهر های اروپائی و سایر نقاط جهان ، جهت بررسی شرایط حال حاضر این شهر های مدرن و هوشمند به ان ها سفر کرده و در حال بررسی مزایا و مشکلات استفاده از این سیستم هستند .

گفتنی است پیش از این در سال 2009 نخستین سیستم متروی شهری بدون راننده در خاور میانه ، در شهر دبی مورد بهره برداری قرار گرفته است . از سوی دیگر با توجه به پیشرفت های تکنولوژی ، برخی شرکت های مشهور خودرو سازی جهان مانند بنز و  فورد پیش از این نمونه هایی از خودروهای هوشمند بدون راننده را معرفی و عرضه کرده اند .

در خاتمه باید خاطر نشان ساخت که  در اوایل هفته گذشته، معاون نخست وزیر امارات متحده عربی شیخ منصور بن زاید آل نهیان در مراسم افتتاحیه سومین اجلاس حاکمان این کشور از تصمیم دولت مرکزی امارات در  اجرای  طرح های نوآوری و استفاده از تکنولوژی رباتیک در مدارس، کالج ها و دانشگاه های سراسر امارات متحده عربی  خبر داد .  در این طرح همچنین به موضوع استفاده از خودروهای بدون راننده نیز اشاره شده است .  

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا