بدن انسان قادر به تولید دارو است

سینا پرس : پژوهشگران در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستند که دریابند  چگونه بدن انسان قادر به ساخت و تولید دارو بر علیه عوامل بیماری زای مختلف  و به ویژه سرطان است ؟ در حقیقت به باور برخی از پژوهشگران ، بدن انسان قادر به تولید واکسنی طبیعی بر علیه بیماری های مولکولی است . در این تحقیقات ، موضوع اصلی مطالعه برخی از مولکول ها و  سلول های طغیانگر در بدن انسان هستند که با نام سلول های elusive biomolecule شناخته شده و در بدن همه انسان ها وجود دارند .

پژوهشگران آلمانی در مرکز زیست شناسی Tübingen در حال بررسی و مطالعه این موضوع هستند که می تواند آینده پزشکی و دارو سازی را دچار تحولات گسترده ای کند .

سرپرستی این پروژه تحقیقاتی بر عهده دکتر ماریولا فوتین ملژک Nariola Fotin Mleczek که یک متخصص زیست شناسی است قرار دارد . وی در این رابطه می گوید : ” بر اساس تحقیقات انجام شده ، ما قادر هستیم تا به بدن خود اطلاعاتی ارائه کنیم که بتواند داروهای مورد نیاز خود را تولید کند . این موضوع کاملا عملی است و بدن انسان می تواند داروهای مورد نیاز جهت مقابله با عوامل بیماری زای داخلی و خارجی خود را تولید و استفاده کند . این موضوع حتی می تواند در مورد سلول های سرطانی و مبارزه با این بیماری نیز صدق کند . “

این پژوهشگر آلمانی اعتقاد دارد : ما باید اطلاعات لازم را به بدن ارائه کنیم و البته باید بیاموزیم که چگونه این کار را به درستی انجام داده و بدن چگونه آنتی بادی های مورد نیاز خود را جهت مبارزه با عوامل تهدید کننده ، تولید خواهد کرد .

در این میان مهمترین مساله و چالش پیش روی پژوهشگران ، حل این موضوع است که بدن چگونه قادر خواهد بود تومور ها و غدد بدخیم یا سایر عوامل مهاجم و تهدید کننده سلامت جسمی را به درستی شناسائی کند .