تولید موی مصنوعی با چاپگر سه‌بعدی

این کشف می‌تواند به تولید دستگاههای چاپی سه‌بعدی حاوی برس یا مو یا حتی ساخت عروسک‌های ترول کمک کند.محققان از یک چاپگر سه‌بعدی مدلسازی رسوب ذوب شده 300 دلاری استفاده کردند که اجسام را با قرار دادن لایه‌های متوالی مواد مذاب روی یکدیگر می‌سازد. در این پروژه، آن‌ها از (polylactide (PLA استفاده کردند که یک واسطه چاپ رایج است.

نازل چاپگر برای ایجاد هر مو، اول یک لکه کوچک از ماده مذاب PLA را بر روی یک پایه نصب شده (مانند سر یک عروسک ترول) روی بستر چاپ می‌ریزد. سپس نازل و بستر چاپ به سرعت و به صورت افقی از یکدیگر جدا شده و باعث می‌شوند که پلاستیک به شکل یک رشته بین آن‌ها کشیده شود. این فرآیند بار‌ها و بارها تکرار شده که طی آن‌ها، نازل هر لکه جدید را در یک الگوی توری با فاصله خیلی کم می‌ریزد.

این فرآیند هنوز یک فرآیند سریع نیست چرا که کاشت مو در محدوده‌ای به اندازه 10 میلی‌متر مربع حدود 20 تا 25 دقیقه طول می‌کشد. همچنین این کار نیازمند هیچ سخت‌افزار اضافی نبوده و تمام چیزی که لازم دارد، برنامه‌ریزی مجدد چاپگر است.

به گزارش مهر،طبیعت مو توسط چگونگی نحوه اعمال آن تعیین می‌شود. قرار دادن تصادفی این رشته‌ها منجر به این می‌شود که محصول نهایی به طور طبیعی‌تری جلوه کند، در حالی که قرار دادن دقیق‌تر می‌تواند برای ایجاد مواردی مانند موی مسواک مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، اگر از موادی مانند ABS استفاده شود، ساخت مو با خاصیت مغناطیسی ممکن خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا