کم خونی عامل خمیازه کشیدن خانم ها

کارشناسان اعلام کرده‌اند وجود خستگی مداوم در افراد به دلیل بیماری‌ خاصی مانند بیماری کم خونی بویژه در بانوان باشد.

گفتنی است، احساس خستگی، میل به خمیازه کشیدن، افت  انرژی، سرگیجه و ضربان قلب نامنظم همگی از عوامل کم خونی در انسان  است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، وجود آهن برای تامین انرژی بسیار ضروری است زیرا سلول‌های قرمز وظیفه انتقال اکسیژن به سراسر بدن را دارند و عدم وجود آهن سبب مرگ سلول‌های خونی می‌شود.

از جمله دیگر عوارض ناشی از کم خونی ریزش مو، سردی دست و پا، مشکل در بلع، احساس خارش، اختلال خواب، بی اشتهایی، شکم درد و دردهای مزمن عضلانی، وزوز گوش و حتی تورم زبان را می‌توان نام برد.

کارشناسان استفاده از گوشت قرمز را یک عامل مفید برای رفع کم  خونی در افراد می‌دانند و همینطور مصرف مکمل‌های دارای آهن تحت نظر و تجویز پزشک معالج می‌تواند سبب درمان فقر آهن در افراد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان مصرف سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره، انجام ورزش بویژه ورزش‌های هوازی و اجتناب از مصرف فست فودها را به افراد دچار فقر آهن توصیه اکید می‌کنند.

در عین حال پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد دچار فقر آهن در پایان هر روز پیاده روی داشته باشند و از تمرین‌های کشش عضلانی جهت آرام بخشی عضلات خود و تخفیف دردهای عضلانی استفاده کنند.