وقتی تلفن همراه پرواز می کند!

به گزارش مهر، فناوری پهپادها روز به روز در حال توسعه است و در تازه ترین ابتکارعمل صورت گرفته در این عرصه، محققان توانسته اند با تلفیق یک دستگاه تلفن همراه هوشمند با پهپادی ساده به سیستم هوشمند تصویربرداری و ثبت اطلاعات ارزان از طریق آسمان دست یابند.

در حال حاضر پهپادهایی که برای کسب اطلاعات میدانی یا تصویربرداری طراحی شده و به پرواز درمی آیند با قیمتهای مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها هزینه قابل توجهی نیز دارند. اما در این نوآوری که توسط محققان شرکتی دانش بنیان در ایندیانای آمریکا صورت گرفته، از تلفن همراه هوشمند به عنوان مغز سیستم پروازی استفاده می شود. بدین ترتیب عملا پهپاد فوق مدرنی ساخته شده که قیمت چندانی ندارد.

تلفن های همراه هوشمند از پردازشگرها و حسگرهای چندگانه ای بهره می برند که قابلیت بالایی به این دستگاهها داده و از این رو می توان از آنها به عنوان بخش اصلی و آنالیزکننده پهپادها استفاده کرد.

در این فناوری جدید که PhoneDrone نام دارد می توان از تلفن های همراه هوشمند آیفون  و بالاتر از آن و همچنین اکثر تلفن های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کرد.

محققان این فناوری جدید را به گونه ای طراحی کرده اند که می توان از یک تلفن همراه هوشمند یا تبلت بر روی زمین، مراحل پرواز پهپاد را کنترل کرد. همچنین با استفاده از وای فای این امکان وجود دارد که پهپاد و تلفن همراه هوشمند یا تبلت روی زمین بر روی یک فرکانس مشخص قفل شوند تا در این وضعیت پهپاد به طور خودکار در نزدیکی کنترل کننده خود به پرواز ادامه دهد.

مشاهده زنده تصاویرو ویدئوهایی که پهپاد تهیه می کند از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت بر روی زمین امکان پذیر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا