افزایش عملکرد مغز کودکان با کتاب خواندن

به گزارش مهر، محققان امریکایی از تفاوت عملکرد مغز و سطح یادگیری کودکانی خبر داده اند که والدینشان برایشان کتاب می خوانند.

مطالعات محققان آکادمی پدیاتریکس آمریکا American Academy of Pediatrics نشان می دهد، کتاب خواندن والدین برای کودکان باعث افزایش سطح یادگیری و همینطور برقراری بهتر ارتباط کلامی در آنها می شود.

محققان معتقدند، این مطالعه برای اولین بار صورت گرفته و نتایج آن متحیر کننده است زیرا اسکن مغزی کودکانی که والدینشان برایشان کتاب های داستانی مختلفی می خواندند به نسبت کودکانی که والدینشان برایشان کتابی نمی خوانند متفاوت است. این تفاوت عملکرد مغزی را می توان در تفاوت سطح یادگیری و همینطور برقراری ارتباط بهتر کلامی با سایرین دانست.

کتاب خواندن والدین برای فرزندانشان با عملکرد بهتر مغزی در دوران بزرگسالی و همینطور برخورداری از شیوه قرائت بهتر در دوره دبستان و سال های آینده مدرسه پاسخ داده می شود.

در نهایت، محققان والدین را به خواندن کتاب های داستان برای فرزندانشان ترغیب می کنند زیرا کتاب خواندن والدین دارای مزایای متفاوتی مانند برقراری ارتباط بهتر کلامی فرزند با والدین، صحبت کردن با والدین، بازی کردن نقش شخصیت های داستان و همینطور افزایش قدرت خلاقیت و تصویر سازی کودکان را به دنبال دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا