دانشگاه های علوم انسانی وهنر ایران جزو 100 دانشگاه برتر دنیا نیستند

 دانشگاه های استنفورد، هاروارد و موسسه ماساچوست در رتبه های اول تا سوم جهان قرار دارند و این درحالی است که در رتبه بندی سال گذشته تایمز، موسسه ماساچوست در این رتبه بندی جایگاهی نداشته است و در سال جاری میلادی رتبه سوم جهان را در اختیار دارد.

همچنین این گزارش حاکی است، در میان دانشگاه های آسیائی، دانشگاه ملی سنگاپور در رتبه 70، دانشگاه پکینگ چین در رتبه 84، دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه توکیو ژاپن مشترکا در رتبه 44 جهان قرار دارند.
در میان 100 دانشگاه برتر رتبه بندی شده در حوزه هنر و علوم انسانی، نام کانادا، مکزیک، آفریقای جنوبی، آلمان، چین، اتریش، هنگ کنگ، ایتالیا، استرالیا، هلند، ایرلند، سنگاپور، فنلاند، دانمارک، سوئیس، اسپانیا، سوئد، روسیه، بلژیک، ژاپن و فرانسه وجود دارد.
موسسه تایمز بر اساس شاخص های آموزش، تحقیقات، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد صنعت رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر دنیا را انجام داده است .
شرط ورود یک موسسه یا دانشگاه در این رتبه بندی آن است که حداقل 200 مقاله به ازای هر سال در طول پنج سال مورد بررسی منتشر کرده باشد. اما این تعداد برای رتبه بندی های موضوعی به ترتیب 100 و 50 برای حوزه های پرمقاله و کم مقاله مثل علوم اجتماعی در نظر گرفته می شود.
علاوه بر این برخی صلاحدیدهای تحریریه نیز برای ورود مورد نظر قرار می گیرد از جمله اینکه از موسسه مورد بررسی انتظار می رود حداقل 10 درصد کارکنانش در حوزه مرتبط فعال باشند.گزارش کامل این خبر در سایت 'SID' به این نشانی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا