ابداع روش ارزان و سریع تشخیص سرطان در ژاپن

سینا پرس : به باور پزشکان و متخصصان ، یکی از مهمترین عوامل موثر در درمان و بهبود سرطان ، شناسائی این بیماری در مراحل نخستین آن است . این موضوع اهمیتی حیاتی در روند بهبود و معالجه این بیماری داشته و در صورت شناسائی بیماری پیش از رشد و گسترش سلول های سرطانی ، در بیشتر موارد می توان آن را درمان کرده و جان بیمار را نجات داد . به همین دلیل یکی از اصلی ترین اهداف پژوهشگران ، شناسائی و ارائه راهکارهائی جهت شناسائی و درمان به موقع ظهور سلول های سرطانی در بدن انسان است .

در همین راستا به تازگی شرکت چند ملیتی هیتاچی که در ژاپن قرار دارد با همکاری دانشگاه  کیوشو  Kyushu University  در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی به منظور دستیابی به روشی ساده و ارزان جهت شناسائی سرطان هستند . به گفته این پژوهشگران ، در این روش جدید نهایتا طی مدت زمان یک ساعت می توان به وجود این بیماری در بدن انسان پی برد .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد این پروژه ، در این روش درمانی ، پزشکان با مطالعه واکنش کرم های موسوم به کرم های لوله ای roundworms که برخی از انواع آن ها از انگل های محسوب می شوند ،  در مواجهه با ادرار فرد بیمار ، می توانند به وجود سرطان در وی پی برده و آن را شناسائی کنند . در این آزمایش ، نمونه های این انگل در ظروف حاوی ادرار تازه فرد قرار گرفته و بر اساس واکنش کرم ها ، سلامت یا ابتلا به سرطان در فرد مورد آزمایش قرار گرفته ، مشخص خواهد شد .

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه Nikkei  ، در این مطالعات مشخص شد که کرم های  لوله ای  roundworms که دارای ابعادی در حدود یک میلیمتر هستند ، نسبت به ادرار افراد مبتلا به سرطان واکنش نشان داده و جذب آن می شودند . کرم های لوله ای یکی از متنوع ترین شاخه های زیستی هستند که تا کنون 28 هزار نوع از آن ها شناسائی شده است . این کرم ها که برخی از انواع آن انگلی هستند دارای پوشش کیتینی بوده  و فاقد دستگاه گردش خون و تنفس هستند . این کرم ها عموما در طول عمر خود چندین مرحله پوست اندازی دارند که به این عمل molting گفته می شود .