کشف ژن نابود کننده غدد سرطانی

سینا پرس : سرطان یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در جوامع انسانی شناخته شده و از هزاران سال پیش بشر در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری کشنده و فراگیر است . در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، سرطان به عنوان اصلی ترین عامل مرگ و میر شناخته شده و پزشکان معتقدند بهترین راه مبارزه با این بیماری ، تغییر در نحوه زندگی و پیشگیری از بروز آن و معاینات دوره ای منظم به منظور شناسائی بیماری در مراحل اولیه آن است زیرا این بیماری در مراحل نخستین قابل مداوا بوده ولی در صورت گسترش ، احتمال درمان بسیار کمتر خواهد شد .

به تازگی پژوهشگران و دانشمندان ایتالیائی  موفق به کشف و شناسائی نوعی ژن جدید شده اند که قابلیت شگفت انگیزی در نابودی و غیر فعال کردن سلول ها و غدد سرطانی داشته و می تواند در درمان این بیماری ، انقلابی بزرگ ایجاد کند . به اعتقاد پزشکان ،  این ژن از مکانیزم جدید و منحصر به فردی در مواجهه با غدد سرطانی برخوردار است .

این تیم تحقیقاتی که مطالعات خود را در موسسه روتزانو Rozzano در نزدیکی شهر میلان پیگیری می کنند ، کشف این ژن ویژه و کاربرد خاص آن در مواجهه با سلول های سرطانی را یک کشف غیر منتظره دانستند . به گفته پژوهشگران ، این ژن جدید ، Ptx3 نام دارد که عملکرد و مکانیزم آن تا کنون برای دانشمندان ناشناخته بود .

سرپرستی این تیم پژوهشی بر عهده دکتر آلبرتو مانتووانی Alberto Mantovani از موسسه Humanitas است . وی در این ارتباط اعلام کرد : " ما امیدواریم که این کشف جدید ، تاثیر عمده ای در روند درمان بیماری سرطان داشته باشد . "

گفتنی است این پژوهش ها زیر نظر انجمن پژوهش های سرطان در ایتالیا که با نام مخفف Airc  شناخته می شود ، در حال پیگیری است . نتایج این مطالعات در آخرین شماره مجله پزشکی journal Cell منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا