راه‌هایی برای کنترل بهتر قندخون

از آنجا که مواد غذایی مستقیم بر روی قند خون اثر می‌گذارند، بیماران دیابتی لازم است از میزان قند مواد غذایی با خبر باشند و در یک محدوده سالم مواد غذایی را انتخاب کنند.

 
انتخاب کربوهیدارت های سالم: کربوهیدارت ها بیشترین تأثیر را بر میزان قند خون دارند. دلیلش هم این است که کربوهیدارت به سرعت بیشتری شکسته شده و به گلوکز تبدیل می‌شود. انتخاب کربوهیدارت های پییچیده به جای کربوهیدارت های سالده ای مانند ماکارونی، برنج و نان به بیماران دیابتی توصیه می‌شود. این کربوهیدارت ها شامل میوه و سبزیجات، غلات، لوبیا و عدس است.
 
ترکیب کربوهیدارت ها با پروتئین وچربی: بیماران دیابتی باید بدانند که نیمه بشقابشان باید حاوی سبزیجاتی مثل اسفناج، هویج، گوجه فرنگی و … است. یک چهارم بشقاب باید شامل غلات و نشاسته مانند رشته فرنگی، برنج یا سیب زمینی باشد. یک چهارم دیگر نیز حاوی پروتئین‌های بدون چربی، مانند گوشت گام، ماهی و مرغ باشد. اضافه کردن یک شیشه 8 اونسی حاوی شیر کم چرب و یک تیکه میوه به همراه نصف فنجان سالاد نیز به وعده غذایی دیابتی‌ها توصیه می‌شود.
 
خوردن بیشتر فیبر: تحقیقات نشان داده است که مبتلایان به دیابت که به اندازه کافی فیبر در روز دریافت می‌کنند، بیشتر از سایرین قادر به کنترل قند خونشان هستند.
اضافه کردن آجیل و تنقلات سالم به رژیم غذایی، پرهیز از مواد غذایی حاوی شکر، نوشیدن آب بیشتر و پرهیز از الکل نیز به این بیماران توصیه می‌شود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا